millemopp Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Jeg skal ha keisersnitt om noen få uker, og da jeg var på journalskriving fikk jeg vite at Bærum sykehus ikke har enerom. Syns det var litt rart siden jeg har hørt om flere som har ligget på enerom der.. Trodde det var vanlig etter keisersnitt jeg, i alle fall de første dagene. Noen som har hatt keisersnitt der og som har ligget alene? Må si jeg mest har lyst til det...
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 De har familierom på Bærum, men de tror jeg bare er forbeholdt normale fødsler uten komplikasjoner før eller etter. I likhet med Ullevål, tror jeg du må ligge på barselavdeling etter KS, og der er det ikke enerom. Jeg kjenner flere som har "kjempet" seg til å føde på Ullevål pga pasienthotellet der, men har endt opp på barselavdelingen. Ikke gøy! Men jeg tror barsel på Bærum er bedre! Lykke til!
Lemonia Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Ingen av de jeg kjenner som har tatt keisersnitt har fått enerom i allefall, og det selv på sykehus som faktisk har enerom på barsel. Det kommer nok av at de få enerommene som finnes er forbeholdt de som har hatt kompliserte fødsler og/eller har nyfødte som trenger ekstra tilsyn eller er syke. Et normal keisersnitt er jo ikke egentlig en komplisert fødsel. Skjønner godt at du vil ha enerom, det vil nok de fleste uansett hvordan de har født. Du kan jo håpe at det ikke er så fullt på avdelingen når du føder, da er det nok større sannsynlighet for at du får rommet alene. :-)
millemopp Skrevet 19. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2008 Takk for svar jenter! Nå bare gleder jeg meg til å se den lille tulla, så jeg kommer meg vel igjennom de få dagene jeg må ligge på sykehuset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå