Gå til innhold

Når høres hjertelyden med doppler eller hva det nå heter? :)


Baby nr.2 i magen :)

Anbefalte innlegg

 

Noen som vet?

 

Legen min hadde en sånn greie han hørte på hjertelyden med i mitt forrige svangerskap, men husker ikke når hjertet kunne høres?

 

Når kan man se noe på UL (privat)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvordan det er med doppler, men på innvendig ultralyd kan man ofte se hjerteaktivitet mellom 6 og 7 uker. Man kan ofte også se embryo og plommesekken tidligere enn det, eller "svarte hull" i livmoren. Men for å se at det er liv bør man vente til kanskje 6 + 3 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke akkurat hvilken svangerskapsuke det var, men da legen min skulle prøve, fant han ikke hjertelyden, og da ble jo selvfølgelig jeg REDD! Det var heldigvis ikke noe galt da men. Det er ikke sikkert de finner den selv om det skal gå an å finne den den uka. så kan det jo være +/- 14 dager og...

 

Er det ikke rundt uke 6/7 at hjertet begynner å slå? Da kan man se det på UL. Jeg har bestillt i uke 9+et par dager, da har jeg litt slingringsmonn og, i tilfelle jeg har kommet kortere enn jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ultralyd kan man se hjertet slå i uke 6/7. Med doppler kan man ofte ikke finne lyd før i ca uke 14, så det er ingen grunn til å prøve å finne den før. Da blir man bare bekymret hvis man ikke finner den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap fikk jeg høre hjertet med doppler i uke 8/9. Men da sa legen at det ikke var sikkert vi kom til å høre noe siden det var tidlig. Er jo bare å spørre legen av ren nyskjerrighet. Kan da ikke skade å høre etter!?! Og uansett selv om du ikke hører noe så må du vite at det er og helt normalt. Legen informerer deg om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...