Gå til innhold

Kjedelig matpakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi nekter og spise matpakka si i barnehagen. Jeg sender altid med 2 brødskiver med forskjellig pålegg, og oppskåret fruk + en yougurt. Frukten og yogurten spiser hun seff men nekter og spise brødskiven. Sendte med en pizzasnurr i dag og det var litt populær:p

Noen som har noen forslag på hva annet jeg kan sende med i barnehagen bortsett fra brødskiver? Hun må jo få i seg noe opp gjennom dagen..

Takk:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

matboksen til poden inneholder:

1 yoghurt

2 brødskiver

frukt

oppskåret paprika, tomater, guklrot og agurk i egen boks, noe han elsker :)

får stort sett med noe brød hjem igjen, men alt annet går ned på høykant. (de får også varm lunsj i bhg 2-3 dager i uken da...)

Skrevet

sånn er jenta mi og. sender ofte med fiskepudding, legger noen skiver av det oppå en skive med margarin. pleier også og få pølse(av renskaret svinekjøtt) og fullkornspasta. går rett ned. har alltid frukt eller grønt ved siden av da:) bare bruk middagsrester , så lenge det ikke blir for mye gris,f eks, er ofte mer spennende enn brød, skjønner de egentlig godt:)lykke til!

Skrevet

Oke takk for svar.. Skal sende med fiskekaker i morgen for det ELSKER hun nemelig:p

Skrevet

Omlett med skinke og brokkoli

Pastaskruer

Kjøttboller

wraps med forskjellig snadder i

Pita med kylling eller marinert laks

Eller bare pita med litt rømme og grønnsaker i :)

Dette er ting som frøkna her er veldig glad i hvertfall :) men hun vil helst ha brødskiver sånn som de andre barna hun da hehe..

Skrevet

Hehe.. Men jeg innbillte meg av en eller annen grunn at egg ikke kunne stå så "lenge" aner ikke hvorfor.. Men, det skal jeg også prøve for Leyla digger omelett...

Oj plutselig ble dette litt enklere, men så mange forslag:o)

Skrevet

hælle måne mami, har du god tid på morgenen eller lager du dagen før hehe?

Skrevet

Her blir det mye oliven, skiver/terninger av brie og camembertost, minimais, asparges, redikker, neper, oppskåret frukt og grønt, speilegg...

Skrevet

Jeg kjøpte ei oppskriftsbok som heter "Matpakka", med masse forskjellige oppskrifter. Veldig grei bok for de som mangler litt inspirasjon innimellom :)

Skrevet

Som den flittige husmoren jeg er så står jeg opp kl 5 for å lage luksusmåltider til min lille frøken vet du ;)

hehe neida :) omelett tar ikke så lang tid å lage da, står bare opp 10 min tidligere. Pita med forskjellig i kan godt lages kvelden før, samme med kjøttboller.

Skrevet

Matmuffins:o) Ligger endel oppskrifter ute på kokebok-siden. Har ikke prøvd de selv enda, men skal prøve å få bakt i helgen;o) Kan lage en stor porsjon og fryse ned - så har du lett tilgjengelig i fryseren til matboksen;o)

Skrevet

Har du prøvd med knekkebrød. Snuppa har noen dager hun er "drittlei" brødskiver, da er knekkebrød en "hit" =))

Skrevet

Jeg har også lyst til å legge med knekkebrød, men jeg innbiller med at det blir så soggy av pålegget. Hva slags pålegg bruker du?

Skrevet

Legg litt matpapir mellom knekkebrødet og pålegget (om det ikke er smørepålegg da). Smørepålegg kan du sende med utenom i små beger om det er mulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...