Gå til innhold

Syden m baby og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt oss til syden med lille babyen vår.

Hvordan er det å gå ut og spise på kveldene og at jeg ieg sambo koser oss med vin/øl til maten (bare for "kosens skyld, snakker selvfølgelig ikke om å drikke oss beruset!!)

"Ser" dette dårlig ut?

Hva synes dere?

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller det noen rolle om det "ser" dårlig ut?

Det som spiller noen rolle er om det er forsvarlig. Jeg personlig kunne godt ha tatt et glass vin eller en øl, men ikke noe mer hvis ikke mannen var helt edru. Mens mange andre vil mene at det er helt på tryne å lukte på korken med barn innen en 100 meters radius. Atter andre synes at 3-4 glass er helt i orden.

Dette må dere finne ut av selv. Men hvorvidt det "ser" dårlig ut er ikke bare uinteressant, det kommer an på øyet som ser.

Skrevet

Jeg drakk vin eller øl til maten jeg da vi var i Syden. Ser ikke noe galt i å drikke ett glass eller tre. Men venta gjerne til hun sov.

Skrevet

Følg din egen magefølelse.

Selv har vi valgt at alltid en av oss er edru i selskapeligheter, for min del har det fristet lite med alkohol, det gjør også at jeg sover dårligere.

Men her må hver og en velge det som passer for seg og bare gi blaffen i hva andre mener.

Skrevet

Så lenge dere ikke blir beruset, så ser jeg ikke noe galt i å ta seg et glass øl eller vin. :)

Skrevet

Jeg tok noen ganger 1 glass vin på terassen om kvelden, vi spiste heller litt tidligere og dro til leiligheten og la mini til hans vanlige sengetid. Da sover han best:)

Ingen av oss synes det er greit med mer enn 1 glass når vi ikke har barnevakt og da etter at mini har sovnet.

Skrevet

Jeg for min del synes det er helt greit. Jeg kan gjerne ta et glass vin eller en øl med ungene tilstede - har aldri sett noe galt i det så lenge man holder seg innenfor rimelighetens grenser:)

Jeg er også vokst opp med at foreldrene mine tok en øl/vin til god mat på lørdagskveldene. Ser absolutt ikke noe galt i det. Jeg tror heller ikke ungene ser forskjell på om man drikker vanslig øl eller alkoholfritt. Poenget er vel om man blir beruset eller ikke med ungene tilstede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...