birrisj05.02.09 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Var på ultralyd i dag igjen, og gynekologen sa at jeg har litt økt fostervann, men ikke veldig for mye, så er ikke noe å bekymre seg for. Hva skjer eventuelt hvis det blir for mye fostervann? Noen som har peiling eller har opplevd det?
birrisj05.02.09 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. september 2008 Så fikk jeg også endelig termin to dager før vi trodde det var...
Mor til engelen Lucas *4pp* Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Jeg hadde for mye fostervann i magen i mitt forrige svangerskap. Og nå må du ikke bli skremt, for det går bra for de aller allerfleste.. Heldigvis:) Men jeg var da en av de uheldige. Jeg fikk påvisst for mye fostervann i uke 26, normalen var vist rundt 7 cm og jeg hadde 10 cm der. Fikk UL igjen 2 uker etter og da var det 11 cm. Fikk glukosebelastningstest (jeg er ikke overvektig, er 167 cm, 60 kg til vanlig), og målt lengden på livmorhalsen, som var normal. Fikk UL igjem 2 uker etterpå og da var det 8 cm, så det var nesten normalt. Men få dager etterpå var der ikke mer liv, og da var gutten død i magen. Sykehuset har en teori om (da der ikke fantes noen årsak på obduksjonen) at gutten min hadde hatt veldig god plass mens jeg hadde for mye fostervann, og kunne surre seg godt inn i navlesnoren (ble født med den 2 ganger rundt halsen og en gang rundt den ene benet) og dette KANSKJE var årsaken til at han døde, stakkar:( Som jeg skrev i starten er det VELDIG sjeldent dette skjer, så så lenge du får ekstra kontroller osv. Så er jeg ganske så sikker på at det går helt fint. Beste råd er å stresse ned og gjerne sykemelde (ble det selv). Masse lykke til:)
birrisj05.02.09 Skrevet 19. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2008 Uff så trist! Hvor mange uker var han da? Går heldigvis til privat gynekologsenter, så har ultralyd ganske ofte.. har vært tre ganger allerede, og er 20+3. Og skal tilbake om en måned. Han sa at jeg ikke hadde farlig for mye, men at han skulle sette andre gynekologen til å sjekke det neste gang jeg kommer.. så går sikkert bra! Kanskje jeg kan få babyen ut litt tidligere da, hadde ikke gjort noe ;D
Mor til engelen Lucas *4pp* Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Han ble født da jeg var 31+4. Fikk vite at når en har for mye fostervann, da er da sjanse for for tidlig fødsel. Men de vil la svangerskapet gå frem til uke 34 uten å forsøke å stoppe fødselen. Håpa jo på det den gang, men ville helst gå de 36-37 ukene. For håpe det går bra denne gang. Nå er jeg bare 10+0 med nr. 2. Har UL om 2 uker, og får kjempe god oppfølgning denne gang. Så håper jeg det går bra denne gang.
birrisj05.02.09 Skrevet 19. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2008 Åh, såpass :S Lykke til denne gangen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå