Gå til innhold

Når kan jeg fortelle?


jewel30

Anbefalte innlegg

Når er det vanlig å fortelle at en er gravid?

Min 12 uke, eller fosterets 12 uke?

Er bare 6 uker på vei nå, men har veldig lyst å fortelle til alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent i allefall til etter å ha hørt hjertet, det er vel i ferd med å banke nå. Tror det skjer på fosterets dag 25. Du må bestille privat UL for å høre det.

 

Jeg skal vente til jeg er 9+2. Skulle gjerne ventet til uke 12, men foreldrene mine kommer til byn den helga, og jeg vil helst fortelle det live.

 

Den helt offisielle erklæringen får vente til minst uke 12.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å fortelle foreldrene mine det gode nyheten allerede neste helg. Er ikke så ofte vi ses, og har lyst å fortelle det "live".

 

Når du sier den offisielle får vente til uke 12, da er det din uke 12 du mener? Blir litt forvirret med alle begrep. Jeg er jo 2 uker foran fosteret.. Forvirrende... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener mors uker. Tror nok det er det man regner etter.

 

Jo men å fortelle det når man er uke 7 er vel ikke så galt. Du rekker fint å bestill en privat UL før den tid vil jeg tro, dersom du vil det da. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi skal fortelle det til familien i uke 10. Da har jeg vært på andre UL, og svigermor har bursdag, så det er en fin overraskelse, håper jeg! :) Er bare 3 uker til også!

 

Men "alle" får ikke vite det før i uke 12, da... så sant det går an å holde det hemmelig så lenge (dvs. at jeg ikke blir dårlig eller noe sånt som gjør at folk gjetter seg til det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang sa vi det til alle i uke 6/7. Det var jo kjempemoro å si det! Andre gang sa vi det bare til noen foreldre den dagen vi fikk vite det. Hadde en SA dagen etterpå så det var litt greit at ikke alle visste det:) Denne gangen klarte vi å la være å si det til foreldrene i hele 4 dager (ny rekord)!! Er nå ca 7 uker på vei, og vet ikke helt ennå hvor lenge jeg klarer å holde meg. Mulig jeg sier det i uke 10, når mine søsken kommer på høstferie:D

Har det så mye å si når man forteller det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan jo fortelle akurat når dere vil ;)

 

Sist så sa vi det med en gang vi kom tilbake fra danmark, å denne gangen så sa vi det med en gang vi fikk positiv test 3+4

Om vi skulle være så uheldige å miste, så får alle vite det også.

Syns ikke det gjør noe jeg.

 

Men der er vi jo alle forskjelige =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+3 og vi har fortalt det til 5 venner. Alle ble veldig glade, og det er godt å fortelle det til noen. Får masse støtte og råd! Tenkte å fortelle det til familien når vi har vært på første UL. Eller som samboeren min sa: "kanskje vi skal overraske alle i julen".. Men DET tror jeg blir litt for lenge å vente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo opp til deg det!:)

 

Greit å ikke utbasunere det med en gang, men det kan også hjelpe at noen kjente og kjære vet det, om man faktisk skulle abortere, så folk forstår om man er lei seg feks.

 

Jeg har sagt det til noen få venner, vil si det til familien litt senere. vil si det til mine foreldre når de er her, de kommer om ca 3-4 uker, da er jeg ca 10 uker på vei.

Mulig svigers får vite det før, de bor jo her, og vi ses oftere. Dessuten besøker vi dem endel, og jeg begynner å bli litt dårlig nå, så da er det greit at de vet hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om du vil ha/trenger støtte hvis det skulle gå galt? Eller vil du at færrest mulig skal vite om det?

Jeg forteller det til hele verden etter at jeg har vært på privat UL 1.okt, da er jeg ca 9 1/2 uker på vei. hvis alt er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...