halloween-termin :) Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Vi er veldig fornøyd med troll - husker ikke helt hvordan de er i str - ta med barnet når du prøver. : )
Gjest Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Vi er veldig fornøyde med trolldressen. mange klage rpå foret inni, siden det er løst. dey har vi løst ved at vi tar ut foret, så tar hun på seg den først også dressen etterpå. Ikkenoe stress. og tar ikke lenger tid. den har kjempe god kvalitet, holder veldig bra på varmen, er slitesterk( fjorårets ser ubrukt ut), holder seg vanntett og vindtett ( men husk og imprigner). også er det kjempt fint og kunne stramme inn i midjen, og ved føttene+ på hetten ( greit at den sitter litt stramt hvis det er veldig kaldt eller blåser masse). my og god er den også, og snuppa like rå ha den på seg. jeg synes den er stor i str, snart 2åringen her bruker str 80. men hun er ingen kjempe da.(bruker str 80-86 til vanlig. og kan ikke ka str enn 80 i den dressen).
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 På avdelingen jeg jobbet på i fjor, hadde vi 3 barn med trolldresser ( med ulldressen inni), Det ene barnet var alltid god og varm, men hun er ett varmt barn som gjerne gikk i singlet og barbent i crocssko gjennom vinteren ( inne selvfølgelig). De to andre jentene var frysepinner og var alltid iskalde ute, og de var allrid kledd i ullundertøy, ullsokker så det det var ikke pga klærne under heller. For dem var rett og slett trolldressene ikke bra. Men når det gjelder størrelsen så vet jeg ikke. Alle disse barna var rundt 3 år. Jeg syns Reima er veldig gode, og syns de holder varmen bra. De får du jo både som vårdress som er tynn og vinterdress som er foret. Salgsargumentet for Troll er jo gjerne at du kan bare ta ut foret så har du vårdress, men jeg syns da altså at den ikke er varm nok til vinteren med ulldressen. Dersom man ikke har ett varmt barn da....
halloween-termin :) Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Man får Trolldress både med og uten uttagbart for - vi har hatt en av hver - og syntes begge varmet bra.
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Jeg har bare sett dem uten for jeg... Kjøpte det, og nå begynte jeg å lure på om det egentlig fulgte med for... Men siden det finnes både med og uten, så har nok jeg tilfeldigvis kjøpt en uten:) Men har kjøpt en egen ulldress jeg, og fleece, så da kan jo damene i bhg finne ut hva/ hvor mye han trenger av klær under:)
halloween-termin :) Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Jeg tror det også finnes helt uten for - det jeg mente å si var at den første dressen var med for vi kunne ta ut, den neste var med for som var sydd inn a la reima.
Herkules Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Jeg er på jakt etter dress nr 2 nå og her er mine erfaringer: vi har hatt Troll i en sesong og er superfornøyd. i vinter var det knapt kaldt nok til å bruke med foret (Det var nok med en tynnere ulldress under) Jeg kan virkelig ikke forstå at de frøys med den dressen, mulig de hadde frosset uansett for sitter du stille så hjelper det ikke med mye klær om det er kaldt. Den er super som vår og høst dress uten for og jeg ser ikke problemet med at foret er løst. Vi har nå tittet på ny dress og jeg blir helt dårlig av de der reima- dressene det er bilde av på siden her. De virker så stive og tykke. Troll er store i str vil jeg tro. VI har en stor gutt og han har brukt dress istr 86 fra han fylte 1 og til og med nå som han har fylt 2 kan han ha den på. Nå er den liten men uten for går det helt greit. Han bruker vanligvis 98
trultetralte <3 Høygravid Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Jeg bruker ReimaTec dressene. Nå har Reima kommet med knapper inni babymodellen i opp til strl.98, for å kunne kneppe inn ulldressene som de også selger nå, med knapper inni. Er helt genialt. Dressene puster, er vann og vindtette. Omtrent alle i barnehagen til vårt barn går i Reima dress både på vår og vinter:-) De er akkuratt passe tykke for en norsk vinter, og skulle det bli noen minusgrader, er det bare å ha ull underst og fleece over, så dressen, da holder barnet seg varmt og tørt lenge. velg ReimaTec er mitt råd:-) Du får virkelig det du betaler for!
halloween-termin :) Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 He, he - synes det er morsomt å lese hvordan folk blir veldig promotører av egne dresser - selv om jeg har gått for Troll - så er det sikkert fint med Reima også - men man kjenner jo bare det som man selv har erfaring fra. Men kommentaren "du får hva du betaler for" - er vel litt rar? Tror begge dressene koster det samme! (Synes det også er litt morsomt å se hvor utstyrsfikserte vi er i Norge - min familie er kun halvt norsk - og i landet til mannen min er det ikke så utstyrsfiksert i det hele tatt. Ok - vi har kalde vintre og barna er ute, men jeg tror de kommer tilå ha det bra i Reima, Troll - eller om man også har en annen type dress. Det viktigste jeg føler er å sørge for ullag innerst, og selvfølgelig at det er en tett dress. Det jeg ikke skjønner er de som kjøper bomull innerst, ull ytterst bodyer - da blir hele varme/ull poenget borte. Det må være ullag innerst om man skal holde seg varm selv om man skulle bli våt - velger man ulltøy med bomull innerst/eller bomull og så ullag, så får man kald bomull rett mot kroppen, og da blir man kald.)
*SmurfeMamma* Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 vi har troll dress, er veldig fornøyd med den:) den er så lett og ledig, veldig myk og god:) nå bruker jeg den uten for inni, men har en ullgenser på han når det er kaldt:) jeg syns det er viktig at barna ikke blir "hindret" leken pga klærene de har på... og med troll dressen blir de absolutt ikke det:) men man kan jo diskutere dette med hvilke dress som er best i all evighet, for det er vel med disse dressene som med biler: alle har sitt eget favoritt merke... så kjøp den dressen du liker best og føler ditt barn passer best inn i:) (str. på troll dressen er litt stor)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 Jeg har hatt Reima tec i mange år og vært veldig fornøyd med de dressene. Både vår og vinter dressene. Jeg kjøpte Troll til jenta mi i fjor, og var ikke fornøyd med den. Syntes den var veldig tung på henne. Satt veldig fint, men så at den var tyngre for henne å bevege seg i. Når det gjelder varmen så merket jeg ikke forskjell. Men føler at Reima klarte seg bedre med de vintrene vi har her som det er mye regn og vått vær. Lite tørr snø.. I år har jeg da kjøpt Reflex til begge. Er så mange så skryter av disse. Og de koster jo så lite i forhold at jeg kan kjøpe 2 dresser til hver og likvel "spare" penger.. Hadde Reflex vår dress til jenta, og klarer ikke helt å bestemme meg om den er like god som Reima, klarer ikke å sette fingen på noe som skulle vært dårligere med Reflex sin i forhold til Reima sin.., men det er nok i hodet mitt det sitter mye der.. og jeg innrømmer jeg er utstyrfiksert som noen nevner over her. Og tror alltid at det dyreste er det beste, (jada jeg er dum sånn), men nå har jeg altså tatt det skrittet å teste Reflex sine dresser. Men kan ikke komme med erfaringer enda, annet enn at jeg er topp fornøyd med Reflex sin vårdress da, har ingenting å utsette på den..
mor til skatten :) Skrevet 19. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. september 2008 Takk for mange gode svar kommer nok til å kjøpe troll.synes de er myke og bevegelige. genialt med at du kan bruke den hele året, med eller uten for inni. så om noen har en brukt i str 80/86 å selge meg så gi beskjed?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå