Gå til innhold

Vinteren nærmer seg...brrr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut på jakt etter vinterutstyr nå, og håper noen har noen gode tips eller erfaringer om dresser, ultøy, fleece, sko, luer, votter osv.

Vi har sett på noen Viking sko som virket bra, med ekstra slitesterk tupp. Dresser er det jo et hav av, i alle prisklasser.

Har noen gjort noen gode erfaringer, så del det gjerne med meg før jeg løper ut og hamstrer det vi trenger til kaldere tider!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mye erfaring har vi ikke, men vi har fått veldig skryt for barnehagedressen til Mia av de ansatte. Den kjøpte vi på shop24.no, den kommer med regntøy og ullfleecedress. Den er uten for, bruker da dressen under når det blir kaldt og tror det skal holde. Ellers har vi kjøpt ullundertøy i alle farger og varianter, og enda mer ullfleece mellomlagstøy fra Englebarn (bukse og jakke + hel dress). Fant også noen fine finlandshette type der, pluss vanter og tykke ullsokker med antiskli. Nettshopping er best ;-)

Vi har for øvrig allerede begynt med ullundertøy og strikkajakke under ytterjakka. Det er jo grisekaldt om morgenen!

Sko sliter vi litt mer med, vi har kjøpt Viking men barnehagen sa i dag at Eccoskoene med ullsokker er mer enn bra nok for høstdagene, vi kan vente med Viking til snøen kommer. Så da gjør vi vel det!

Skrevet

Heisann

vi kjøpte den barnehagepakken fra sportmann.no

Er kjempefornøyd :-)

Dressen har innerfor som kan tas ut. Fleece settet er godt og varmt. Regndressen er tynn og bevegelig. Camilla storkoser seg i alle delene :-)

Men de er litt små i størrelsen så bestill evt. en størrelse større enn de de bruker i dag.

Av sko har jeg ikke sett på så mye enda, går mest i joggesko og støvler enda. Men kjøpte disse:

http://www.sierratradingpost.com/i/18827,20,_Sorel-Snow-Patrol-Boots-Insulated-For-Youth.html

De tror jeg blir gooooode og varme til kalde utedager i vinter :-)

Men Høstsko er det litt værre med ja, så alle tips undersøkes nøye :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...