BEA-77 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Så var jeg utrolig nok gravid igjen, og det blir ca 18 mnd mellomrom mellom nr. 1 og nr. 2. Sitter her og er litt sjokkert og tankene på vår økonomi raser gjennom hodet. Med nr. 1 valgte jeg 10 mnd med full lønn og deretter ulønnet permisjon i 3,5 mnd. Hadde så tenkt å jobbe en 60% stilling, samtidig som far tar ut gradert pappaperm. Men er dette dumt med tanke på foreldrepenger for neste baby? Antar at foreldrepengene da blir beregnet ut i fra 60% stilling og det går jo ikke, så da må jeg i 100% stilling fra januar av? Vil jeg oppfylle kravet om lønn i 6 av 10 siste mnd med termin 1.6.09? (foreldrepenger frem til og med 15.09.08, ingen inntekt til 31.12.08) Håper noen kan hjelpe med dette:)
suski22.12.08 Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Siden du er i ulønnet permisjon fra 15.09 tror jeg faktisk at de begynner tellingen på nytt 01.01. Hvis det er mer enn 14 dager mellom inntektsgivende arbeid faller den første perioden bort så vidt jeg har skjønt. Har tenkt mye på dette i dag, fordi jeg sitter å fyller ut perm.søknaden. Tenker mye på at hvis jeg vil bli gravid igjen raskt (eller blir det ved et uhell) vil det ære problematisk å ha lønn uten permisjon i stedet for 80% dekning........ Så jeg kommer til å "safen" med 80%, selv om jeg til syvende og sist kommer til å tape penger hvis jeg ikke blir syk eller gravid i perioden. Ups, du har ingen mulighet for å være i inntektsgivende arbeid fra 1.desember? Tror det er eneste mulighet for å få foreldrepenger, men det burde du sjekke opp med NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå