Gå til innhold

uttørking ved oppkast..

Anbefalte innlegg

Gjest kalinikta
Skrevet

Gutten min på 2 år har omgangsyke. Begynte i morges. Kun oppkast (ikke diare foreløpig hvertfall). Har fått ham til å drikke ca 5 dl i løpet av dagen, men han har da kastet opp igjen hver gang etter ca 30 min. Regner med han har beholdt noe, men neppe mye. Han har 38,2 i temp. Han sovnet nå, etter å ha drukket 1 dl kokt vann. Det er over en time siden og har ikke kommet opp igjen. Bør jeg vekke ham for mer drikke, eller la ham sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jammen jeg hadde vekket han, og gitt han ikke mer enn 10 ml væske. Gem er supert - du får det på apoteket. Men du kan også bruke en blanding av 50%blå farris, og 50% eplemost.

Guttungen vår fikk spysjuka i fjor (han var da 2 år) og var uttørka etter 1 1/2 døgn, og måtte på sykehus for å få i seg væske. Det kan gå fryktelig fort.

Så prøv å få i han.

På sykehuset sa de at vi ikke skulle gi mere enn max 10 ml per 10 minutt. Da er sjangsen bedre for at han beholder det. Og gi han noe med litt næring, slik at han får litt energi. Dersom han klarer å holde på det en stund, så vil han iallefall få i seg litt.

God bedring til gutten din.

Gjest kalinikta
Skrevet

Hm er i tvil. Lar ham uansett sove noen timer tror jeg. Han har strevd så ille i dag, og nå får han endelig hvilt seg litt.. Har vann klart. Kanskje jeg vekker ham før jeg legger meg.. Han har forresten tisset greit i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...