Gå til innhold

Hvordan gikk vannet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere på og når på døgnet skjedde det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satt ute i hagen, så kjente jeg de ble litt vått, trudde nesten jeg holdt på å tisse meg ut, men det var ikke så mye så skjønte ikke helt hva som skjedde, gikk på do å da kom det mer, men ikke så mye. Da jeg kjørte på sykehuset kom det mer og mer, da var det sånn at alt var vått... Litt pinlig da jeg gikk inn på sykehuset, så ut som jeg hadde tissa meg ut.

Skrevet

Jeg hadde hatt rier jevnlig i 12-13 timer og vannet gikk mens jeg lå på fødestua med ctg for å registrere rieaktivitet...

Skrevet

Gikk mens jeg sov!klokken tror jeg var rundt 01-02.

Skrevet

Vannet gikk på fødestua under fødselen. Det sa "Poff" som en ballong som sprakk og så fosset det ut.

Skrevet

Jeg våknet av en kneppe-lyd kl 5 om morgenen. Sprang på do, for jeg skjønnte hva som skjedde. Etter et lite minutt fosset det vann ut. Riene startet umiddelbart, og for hver ri så kom det litt fostervann. Måtte ha på meg en babybleie på vei til sykehuset for å unngå å bli klissvåt.

Jr ble født kl 18.47 samme dag.

Skrevet

kei28 me nr 2..

våknet du da? det har jeg lurt på.. mitt gikk mens jeg lå i sengen rett etter å ha våknet:-)

Skrevet

Lå på sofaen å så på tv.. hørte og kjente et lite knepp kl 20.30... jepp, vannet fosset da... rakk å komme meg ut av sofaen.men var ingen tvil om hva som hadde skjedd.... . hehe.. men jeg var fortsatt kliss våt på vei inn på sykehuset en times tid senere :) ville ikke gi seg å renne..... puh... glemmer ALDRI den følelsen :)

Skrevet

ja jeg bråvåknet!Hadde aldri trodd det var så mye vann:)

Skrevet

Låg på sykehus, hadde fått to kurer i løpet av dagen- låg og slappet av i sengen, og så sa det POFF inni meg. Så kom riene, og 5 timer etter var han ude :)

Skrevet

Vannet gikk på natta, kl.02,43, for å være helt nøyaktig. Jeg lå å prøvde å sove, hadde slike mensenmurringer at jeg klarte ikke å sove. Røyste meg fort opp da jeg kjente vannet komme, det var masse, masse vann. Gikk på do å satt meg, trodde det var ferdig å gå. Men neida, det skjedde flere ganger at vann kom ut. To timer etter at vannet gikk, begynte riene.

Skrevet

1 gang: Gynekologen stakk hull på vannet for å prøve å sette igang fødselen (hadde gått 14 dager over tida, og det kom bare noen dråper)

2.gang. Jordmødrene tok det ved 8cm, for å få fortagng i fødselen som hadde stoppet opp

Skrevet

vannet gikk om natta kl. 4.50, våknet og jeg var litt våt, gikk på do å det kom mer , ikke tvil om at det var fostervannet. kom enda mer utover dagen, 39timer til riene startet.

Skrevet

Lå i senga med rier (hadde hatt dem nesten 3 timer) også gikk vannet.

(fikk lirka rompa ut av senga da ... så jeg sparte madrassene ;-))

Riene startet kl 05.00, vannet gikk litt før 8. (dro på sykehuset etter det) og lillingen var ute kl. 12.

Skrevet

på førstemann gikk det må natten mens jeg som. men det kom bare lit så jeg trodde jeg hadde skvettet på meg fortsatte og var underlig fuktig neden til det viste seg at det var vannet som hadde gått men jeg hadde ikke forstått dette. riene kom ikke og jeg endte med å måtte settes igang.

på andremann gikk kunn deler av vannet på kvelden da jeg hadde begynnende rier. det var litt merenn forige gang men det stoppet. varnokk bare vann fra ytterste hinnen da. resten gikk under fødselen like førpress veene startet og da kom det en skikkelig foss alt blei kliss vått hehe.

så det er så forskellig.

Skrevet

Våknet om natten og satte meg opp i sengen, da gikk vannet - det bare fosset ut.. hehe..

Noen timer etterpå begynte riene.

Skrevet

Gikk på morgenen - og det fosset ut i nesten to døgn før babyen kom ut!

Skrevet

mitt gikk på fødestuen, rett før lillegutt kom....

Skrevet

Våknet i 5-tiden, og følte at jeg måtte på tisse....rakk akkurat å komme meg på badet da det sa "poff" ;o) Hadde svake rier i over ett døgn før fødselen endelig var i gang.

Skrevet

Jordmor tok det på sykehuset ved ca 8-9 cm åpning =)

Skrevet

jeg var på kjøpeesenteret med min mor og søster. hadde nettopp kjøpt kosedyr til min kommende gutt. jeg satt på en benk og spistee og når jeg og min søster reiste meg gikk vannet.

da hoppet jeg fort ut av skoene for de var ikke mine :P og hadde med skifte. det kostet 1 kr å komme innpå doen og selvfølgelig var det rundt håndtak så det gikk ikke bra når jeg var svett på hendedne, det bare glapp tilbake. så måtte spørre to mannfolk like ved og de ble kjempe stresset når jeg sa vannet mitt var gått :P men fikk en krone og kom meg inn for å skifte.

så var det bare å vente. guttungen kom 15 timer senere :P

Skrevet

Dette skjedde for meg dagen etter siste eksamen, så jeg hadde så sinnsykt flaks. Jeg var 3 uker før termin. Hadde brukt hele dagen på å vaske ned huset, pakket ferdig sykehusbagen og hatt meg en skikkelig lang og god dusj... Skulle akkurat til å støvsuge opp det siste bøsset i gangen, så kjente jeg et knepp og vannet bare fosset ut... Da var kl 17.15. Riene startet 18.00 og jeg var inne på sykehuset i 20 tiden... Gullgutten vår kom 00.01 noen timer etterpå... Skal lure på hvordan det blir denne gangen... Noen måneder igjen til det :)

Skrevet

vannet gikk da jeg snudde meg for å skru av vekkerklokken kl 08. Skulle egentlig inn til vending kl 09.30( var i uke 35), men kom inn til ks istedet. Herregud for noen mengder vann, var jo det plaskebassenget på gulvet og i senga. Håper virkelig jeg slipper at det går når jeg er ute, da vet jeg ikke hva jeg gjør.

Skrevet

Gikk sånn midt i fødselsforløpet en gang. Var kommet inn på fødeklinikken, men var fremdeles i egne klær. Satt i en slags lenestol der og "slappet av" innemellom riene. Sa sa det 'poff' og vannet fosset. Den stolen så ikke så bra ut etterpå........... :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...