ToAvHvertSlag:) Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Jeg er nå i uke 36 og elsker å ligge i badekaret på kveldene. Gjør opptil flere ganger i uka. Men i dag fikk jeg høre fra ei at det måtte jeg slutte med. At det er fare for infeksjon så sent i svangerskapet. Det har jeg aldri hørt om før? Er det sant?
2 gutter og 1 jente Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 neida, det stemmer ikke. man kan fint være i badekarret og kose seg helt frem til fødselen starter og vannet går!
Klar for nr 3! Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 nei det er helt feil.. man skal holde seg unna basseng og boblebad osv.. men hjeme i sitt eget badekar kan man fint bade. det var det svare jeg fikk av jordmor da jeg var på fødselsforberedende kurs! så bare kos deg i badekaret du:)
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Jeg er i uke 37 og har nettopp ligger en halvtime og slappet av i badekaret :-) Har ikke hørt noe om at jeg ikke skal det
0908 Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Fare for infeksjon kommer når slimproppen har gått. Men vanlig basseng er også OK inntil den går. (Mens boblebad visstnok ofte er bakteriebomber en skal være litt forsiktig med også før den tid/hvis slimproppen har gått uten at en har merka det, i følge min jordmor.)
ToAvHvertSlag:) Skrevet 18. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2008 Hurra!!!! Da ser jeg fram til nok et deilig bad i kveld.... Sukk...
my babyboy - Har født!!! :) Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 jordmor sa til meg at når man gikk gravide så var det godt og kunne ta ett bad hjemme om man hadde muligheten. da for og kunne slappe av mere etterhvert som man ble større og tyngre. men hun anbefalte meg og ikke ta vanlig såpe i etter uke 34 tror jeg det var.
Lilja121 Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Basseng skal også være helt greit, men har også hørt advarselen om boblebad. Jordmor på fødselsforberedende på riksen sa badekar ok til vannet går, også etter at slimproppen har gått. Hun sa også at bading i basseng og sjø er greit frem til helt på slutten. Har aldri hørt at jeg skal holde meg unna vanlig såpe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå