Mamman_til_Adine <3 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Jeg er veldig usikker her. Jeg må handle inn bleier, våtservietter o.l. Jeg har kjøpt en brystvortekrem til såre vorter. Men hva trenger jeg av kremer til babyen? Hva med talkiumpulver, kremer til sår rumpe? Jeg er helt blank. Kom gjerne med tips til hva slags merker som er bra også. Takker for alle svar
cyberkit *fødeklar* Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Av kremer, så holder jeg meg iallefall laaangt unna zinksalve og babypudder.. Eldste barnet mitt har atopisk eksem, så med henne brukte jeg kun myke kluter og lunkent vann ved bleieskift og ble hun sår så brukte jeg potetmel Med unge nr to, brukte jeg kun Inotyl (den bruker de på sykehuset også, kjøpes på apoteket) dersom han ble sår Av våtservietter, bruker vi Coop extra sine, de er billige og uten parfyme, og jeg tror faktisk de ble kåret til best i test for et par-tre år siden
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2008 Tusen takk for svar. Jeg selv har atopisk eksem, og etter det jeg har sjønt så er det arvelig. Så da er det vell det beste å bruke bare vann om barnet mitt skulle ha det. Potetmel har jeg hørt er bra ja Men bruker du våtservietter hjemme også? eller bare når du er ute?
gutteklubben grei Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Registrer deg på pampers.no rimi.no libero.no da får du gratispakker med bleier, våtservietter,smokker,tåteflaske,tran,natusanprodukter, andre babyprodukter helt gratis! Nok til de første ukene slik at du får sett litt an hva du egentlig trenger.
cyberkit *fødeklar* Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Nå bruker jo ikke mine bleier lengre da... Men på jentungen som har atopisk eksem , så fikk hun blødende sår om jeg brukte våtservietter, og jeg måtte faktisk krangle meg til time hos hudspesielist, for de på helsestasjonen sa at det bare var bleieutslett.. Hun hadde samme utslett på haka også, men dette sa de var sugleutslett.. Men morsfølelsen stemmer som regel best, noe jeg har fått mange bevis på På guttungen som ikke har eksem, brukte jeg alltid våtservietter på, uansett om vi var hjemme eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå