Gå til innhold

Tips til å få barn antibiotika ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første dosen spyttet han ut (ikke så lenge siden sist han fikk antibiotika så han husker smaken).

Har blandet det i saft nå, men ser ikke ut som han vil ha noe saft.

Han har kraftig halsbetennelse med begynnende ørebetennelse, ligger her helt ødelagt, så må få det i han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med sprøyte kanskje? Jeg gir mini (12mnd.) 3ml hver kveld mot refluks i urinveien.

Skrevet

Datteren min har hatt to kurer m antibiotika, og da fikk hun et par nonstop etter hver dose, funket som bare det ;o)

Skrevet

Vi har gitt med engangs sprøyte, men apocellin den spyr han bare opp :0(

Skrevet

Joda, det var det jeg prøvde på i stad, men den kom rett i retur....hehehe

Skrevet

Kjøp en sprøyte som rommer 10 ml, dra først inn medisinen så drar du inn resten med sterk saft, når jeg gjør sånn tar Lucas på 3 år medisinen selv, med glede over at han får saft på sprøyte :)

Skrevet

Han lar seg ikke bestikke lenger. Har måttet friste han med diverse ting siden mandag for å gi han nesespray og paracet, så nå lar han seg ikke bestikke lenger : (

Skrevet

Uff....så vanskelig da! Ta litt sukker opp idet...kan jo ikke skade!

Skrevet

Prøvde det sist han fikk antibiotika og det funket de første dagene, men så skjønte han tegninga. Han begynner å gråte bare han ser sprøyta nå. Hadde jo håpet at safta liksom var redningen denne gangen, men han vil jo ikke drikke : (

Skrevet

Nei da blir det værre.

tror jeg hadde holdt ungen fast og gitt med makt med sprøyte ganske langt bak i halsen slik at han ikke klarer å spytte ut. Det er viktigst at ungen blir frisk. Du har jo prøvd alt egentlig.

Skrevet

Ja, det er vel siste utvei. Lar saftglasset stå litt til og lar han være oppe litt lenger for å se om det frister med litt saft allikevel. Det blir i så fall kun tvang nå de første par dagene. Når han føler seg bedre så frister det nok med saft igjen : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...