Gå til innhold

Proteiner i urin. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll i dag og det ble påvist litt proteiner i urin (+1). Blodtrykket var imidltertid helt superb og ikke har jeg noe spesielt med vann i kroppen heller. Legen mente det kunne være tegn på infeksjon heller enn begynnende svangerskapsforgiftning. Hva slags type infeksjon er det da snakk om? Jeg fikk ikke summa meg til å spørre før jeg plutselig lå på benken og hørte på hjertet, og etter det var det som blåst ut av hodet...

Må levere ny tisseprøve i morgen for dobbeltsjekking.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

både soppinfeksjon og urinveisinfeksjon kan gi protein i urinen. =)

Skrevet

usj... har ikke hatt urinveisinfeksjon siden jeg var bitte lita, og sopp... Ingenting som klør her! Håper prøven i morgen er negativ.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg hadde proteiner i urinen ved kontroll i uke 34+5. Siden blodtrykket mitt er helt fint, mente jordmoren at det ikke var noe farlig. Leverte inn ny dagen etter, den var helt fin. Var på kontroll igjen i går, 36+5, da var urinprøven helt fin, jordmor sa da at man kan få utslag av protein i urin dersom det er utflod/ grums i urinen. Men, alltid greit å få dobbeltsjekket dette ifht svangerskapsforgiftning/infeksjoner.

Skrevet

På nestsiste kontroll hadde jeg +3 i proteiner. Urinprøve ble sendt inn til dyrking på lab, men de fant ingenting. På kontroll sist uke var urinen helt fin igjen. Så det kan visst variere litt der der med proteiner, ikke bekymre deg for mye, du. :)

I dag har vi vært på ultralyd også, og alt ser helt flott ut der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...