Clemencia Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Har jo fått med meg at jeg burde ta folat under prøvingen også, og at Wild Yam skulle hjelpe på. Men jeg klarer ikke ta de jeg! Blir så kvalm, at jeg verken får sove eller jobbe..
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Jeg får skikkelig diaree av folat, så jeg kan ikke ta det...
Gjest Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Er det fordi dere ragerer på laktose? Folat inneholder nemlig laktose (Nycoplus sin folsyre), men det finnes laktosefri folat også (men kommer ikke på produsenten akkurat nå. Boksen er hvit og blå og tablettene er større enn de andre folat-tablettene)
Gjest Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=29895&c=1005&g=false Her er den jeg tenker på. Både glutenfri og laktosefri
Clemencia Skrevet 18. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2008 Hm. Nei, jeg tåler laktose og gluten da.. :-) Men er d skikkelig fælt gjort av meg om jeg ikke tar folat? For jeg kommer jo aldri til å bli gravid om jeg skal være så kvalm hele tiden...
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Jeg reagerer litt på laktose, men det er hvis jeg drikker mye, ren melk, så skulle ikke tro det lille som er i den tabeletten skulle gjøre noe. Men jeg får seriøst vondt i magen og diaree. Har testet mange ganger og det slår ikke feil. Jeg føler meg også som en fæl mor, som ikke tar folat. MEN som en venninne av meg sa, det ble født friske, velskapte barn før folaten ble introdusert også! Det er jo først de siste årene dette er kommet frem. Da jeg var gravid med eldstemann, for 14 år siden, visste jeg ikke om folat og jeg tok det da heller ikke.... Ellers så vet jeg at jeg har for mye B-vitaminer i kroppen, legen trodde jeg tok tilskudd, men det gjør jeg ikke. Kanskje derfor jeg får vondt i magen av folat, er ikke det et b-vitamin? Mulig jeg er heeeeelt ute på viddene her...:-)
*Lykkeliten* Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Jeg fikk 9 dager lengre syklus når jeg begynte med folat.. Sluttet med de når jeg fikk mensen.. Kan heller begynne med de igjen hvis jeg blir gravid .. IKM til helga..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå