nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 De sa jeg fortsatt ikke hadde protein i urin på kontrollen idag, men så la jeg merke til at det sto L1+ etter at jeg kom hjem.. Lurer på hva det betyr. Hmm, på alle de andre står det neg..! Syns det er rart de ikke opplyser meg om hva det betyr jeg -
MoccaMocca Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Det betyr at det er spor av leukocytter i urinen din. Dette er IKKE farlig, det kan f.eks komme av at du ikke har fått vasket "helt rent" før du tok prøven. Husk å bruke midtstråle, da det kan være en del celler som ligger nederst i urinblæra, noe som også kan gi utslag (",)
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2008 Aaah, okei ) Tusen takk for svar! Regnet med det ikke var farlig siden de ikke fortalte meg hva det betydde, men greit å vite for det )
Lemonia Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Leukocytter er vanligvis et infeksjonstegn, og kan bety at du har en urinveisinfeksjon. Når du vanligvis er negativ og ikke har plager vil det ikke bli gjort noe med, og utflod _kan_ forurense urin. Har du derimot til stadighet funn av leukocytter i urinen din vil de sannsynligvis sende den til dyrking for å sjekke for UVI selv om du ikke har symptomer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå