Gå til innhold

Hvilket bilsete skal dere ha/har kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer maxi cosi sitt med isofix base. Men fint å få noen synspunkter eller erfaringer fra akkurat det setet eller andre :-)

Tenkte å benytte oss av babyshop sitt tilbud med 20%, så fint om noen ville svare ganske snart. Det går ut på lørdag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har kjøpt britax sitt med isofix base... men flere av våre venner som har barn har maxi cosi sitt og er fornøyde med det..

Skrevet

Vi har Akta Graco (tror jeg det heter) - med base som er til <13 kilo

Skrevet

Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix med base (ikke isofix) - men vi har ikke prøvd det enda, så det er vanskelig å ha noen synspunkter på det. Men det ser veldig fint ut, da! ;) Vi kjøpte fargen Magic Rose. Valgte dette setet først og fremst pga gode testresultater. Alternativet var IziSleep, men fikk høre at det var så tungt å bære, så valgte cabriofix i stedet.

Skrevet

Vi har kjøpt emmaljunga sitt first class sete,siden det kan festes på understellet til vognen.

Skrevet

Har du fått tak i base på emmaljunga stolen? Jeg har også kjøpt den, men basen kommer ikke før i oktober sa de på butikken og da passer ikke den gamle bilstol modellen. men jeg skulle få en ny stol gratis!

Skrevet

Vi hadde en plan om maxi-cosi m/base vi også. Det ble ca 3000 kr tilsammen. Da vi var innom forhandleren for å kjøpe, fant vi en bilstol fra "BRIO" til 1500 m/base både til belte og isofix. Den har hatt veldig gode tester, og finnes i 4 farger. Synes det var kjempe fint bilsete og når det var 1500 billigere, ble det jo enda bedre :)

Skrevet

Vi har kjøpt Britax sitt sete, ble best i test i juni. Det minner mye om maxi cosi som vi også vurderte. Grunnen til at vi valgte britax sitt er at det har 5-punkts sele mot maxicosis 3 punkt. Det er lettere å regulere etterhvert, og det kan reguleres i flere posisjoner enn Maxi cosi. MEN, er du opptatt av design, er jo maxi cosi penere synes jeg. og de har jo mange fine farger å velge mellom.

Skrevet

Nei. :(

Kjøpte bilsetet på halv pris,men trodde det gikk an å få base til. Fikk vite senere at grunnen til at de solgte de ut for halv pris var nettopp det at det gamle setet ikke passet med basen. Ingen som sa noe om det til meg,typisk...

men har kjøpt den adapteren,slik at jeg kan feste bilsetet på understellet til vognen,så det er jo praktisk. Men blir litt ekstra stress å måtte feste bilsete med bilbelte hver gang..

Skrevet

Vi har også kjøpt FirstClass på tilbud, men fikk beskjed om at basen som kommer ikke passer. Tror ikke det er så mye styr å feste setet med bilbelte når man blir vant til det. Alle jeg har snakket om det med, mener det er kjempelett, og at det går automatisk når man har gjort det fire-fem ganger :-)

Skrevet

Jeg har kjøpt Brios sitt med basen. Fikk mamma og pappa til å kjøpe det i Sverige, betalte 995 kr for sete og 495 kr for basen, ble ca 1200 NOK totalt:)

Skrevet

Hei

Er nysgjerrig - hvorfor selges bilsetene til de minste nå med base? Jeg har en treåring og hadde en maxicosi - men på den tiden var det ikke noe base til disse? Er det sikkerhetsgrunner eller andre grunner? Jeg føler jeg starter helt på scratch og vet ikke hva vi skal velge...

Skrevet

vi har acta gracoen etter storebror og kommer til å bruke den. :)

Skrevet

Basen festes i bilen og er der hele tiden slik at du bare kan "klikke" setet oppi basen når du skal ut og kjøre. Siden man da fester den en gang (og da bruker bruksanvisning) blir det riktig. Sjansen for feilmontering synker dermed. Har man litt dårlig tid, f.eks så er det lett for at setet kanskje står litt skakkt og sikkerheten synker. Også er det jo helt klart lettere :) Man slipper og plyndre med belter hver gang man skal inn og ut av bilen.

Vi har kjøpt Acta Graco Logico S(?), tror det er det det heter. Virker bra - har jo ikke fått begynt å bruke det enda :)

Skrevet

Skal hente emmaljunga sitt bilsete med base i uke 43.

Håper det blir bra :)

Du som lurer på base, så er det for å slippe å feste setet m/bilbelte hver gang. Man løsner bare setet fra basen med et klikk.

Basen koster nesten det samme som bilsetet så det er mange som synes det er en dyr invistering. Mange velger å feste setet med bilbelte også.

Skrevet

Vi kjøpte Britax fra lilleprinsen.no. I motsetning til Maxi Cosi, så har Britax 5 punkts sele, og det er viktig for oss.

Skrevet

Ok - så hvis jeg forstår det riktig - så er det festet mens for å gjøre ting enklere - så lenge man vet hvordan man fester bilsetet sitt så trenger man det strengt tatt ikke? Vi bor i by og bruker bilsete veldig sjeldent + syntes det ikke var så tungvint eller vanskelig å feste sist gang - så om dette stemmer så tror jeg at jeg dropper det. :)

Skrevet

Akta Graco. Har ellers bare hört positivt om Maxi-Cosi :)

Skrevet

Kjøpte Basson av ei venninne, kjøpt ny ifjor:-)

Hadde jeg ikke kjøpt hennes, ville jeg vurdert stolene fra barnesete.no, rimelige og gode stoler! :-)

Skrevet

Hadde acta graco og recaro baby sist, recaro fikk vi ikke bilbeltene rundt og graco setet hatet vi som pesten!

Denne gangen prøver vi maxi cosi :) har inntrykk av at dette setet kan brukes lenger enn de andre babysetene også.

Skrevet

Brio Primo med Isofixfeste. Har fårtt kjempebra score hos Forbrukerrådet.

Skrevet

Har kjøpt Recaro Young profi plus med isofix base :)

Ikke prøvd setet ennå, men det sitter iallefall veldig bra i bilen!!:)

En flott stol syntes jeg ;)

Skrevet

hm ingen som har kjøpt HtS easy sleep?! vel... kjøpte nytt easy sleep sete til gutten min i fjor så vi blir bruken det igjen nå.. er jo lite brukt.... var veldig fornøyd med den. litt tung å bære, men ikke blir jo bare inn og ut av bilen uansett.. går aldri rundt med det på armen liksom :) det jeg likte så godt med den er at man kan legge ned ryggen. så når mini sovner i setet og vi tar med setet inn f.eks så bare legger man ned ryggen så mini ligger istede for å sitte i setet. genialt :)

skjer jo så mye på et år, så sikkert mye annet fancy greier på setene dere har også.. tror alt er sikkert å bra nå om dagen.. bare smak og behag liksom :)

Skrevet

Eg og blei overasket at ingen hadde kjøpt det easy sleep,er jo et genialt sete som kan legges ned,opplevde at han første min sovnet alltid i bilen,greit å ha et sete en kan legge ned om en skal la babyen bli liggende,har også tralle til dette sete så det er bare å klikke det av basen i bilen å rett på tralla å klar for shopping;) Men sikkert gode seter de andre som er kjøpt her og:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...