Gå til innhold

Eg må være veldig heldig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange sliter med svigerforeldre og egne foreldre. Eg må være fantastisk heldig. Vi bor i huset ved siden av svigers, og det er ingen problem. Ikke blander de seg i hva vi gjør eller hvordan vi gjør ting. Det er en ressurs at besteforeldrene bor så nært. Mine foreldre bor 5 min kjøring fra oss. De er kjempeflinke til å hjelpe til med barnepass. Hans foreldre er såpass opp i årene at det begrenser seg selv. Jeg tror at man må selv være litt ydmyk i forhold til den eldre garde. De kan jo mye, er ikke alt man behøver å være enige i. Men man trenger jo ikke å starte en krangel? Svelg en kamel i ny og ne, vær ikke så påståelig og sta. Barna trenger å kjenne sine besteforeldre! Hva så om de lar småttis smake på en dråpe vaniljesaus? De dør no ikke av det! Eg e sjokkert over enkeltes innlegg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at du har det så bra med dine svigerforeldre.

Kanskje det er for at de er litt opp i åra da vet du, at de ikke gidder og bry seg,

Skrevet

Jeg synes den eldre garde skal ha respekt for hva foreldrene ønsker og har bestemt for sine egne barn.

En dråpe vaniljesaus tar neppe knekken på noen, men det symboliserer at man ikke blir respektert. Dessuten er det mye kos i en baby selv om man ikke stapper i den mat den ikke har forutsetninger for å ønsker seg, og ikke behov for.

Heldigvis har barna våre besteforeldre som hører på oss!

• 4 uker senere...
Skrevet

Er og heldig med besteforeldrene til barna.Vet ikke hvordan vi hadde fått det til uten dei.Barna får gjøre litt mer hos besteforeldrene enn hjemme.Har andre regler der.Lar dei selv bestemme litt hvilke regler som passer for dei.Stoler på at dei.Husker selv som barn at hos mine besteforeldre hadde vi andre regler.Fikk lov til å bestemme litt mer.Her har dei barna vist vi er syke.Farmor jobber litt turnus.Så hun henter i barnehagen vis ungene blir syke vis hun kan vis trafikken er treg.Ringer å sier at hun kan lage middag til oss hvis vi vill.Harligt å komme til dekket bord en gang i blant.Ordnet med ferie og byttet på vakter for å ha den elste i 2 mnd i overlapping til barnehagen.Alt dette og mye andre ting gjør hun uten vi spør uten å bli skuffet vis vi har andre planer.Strikker på klær til barna.Vi har det så godt.Det er trist at noen besteforeldre ikke vill ha kontakt eller det blir krangler om noe som egentlig ikke betyr noe i det store og hele bildet.Her er barna utrulig glad i farmor farfar mormor morfar og oldemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...