Gå til innhold

hva ligger blodprosenten deres på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor idag å min var 10,4.. var ikke noe å rope hurra for sa hun.. er den så lav da? tar jern hver dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min blodprosent var 12 i uke 34. I begynnelsen av svangerskapet var den 13,4 og jordmor regner med at den går opp til det igjen nærmere fødsel. Det er visst vanlig at den synker litt midt i svangerskapet og stiger mot slutten igjen.

Hvilken uke er du i?

Skrevet

Min var 10,7 da jeg var på siste kontroll. Uke 28 var jeg da. JM reagerte ikke på det iallfall...

Skrevet

Jeg hadde blodprosent på 14,8 ved første sv.kontroll. I uke 32 hadde den gått ned til 12,9. Dette var visst helt fint. Vanlig å gå ned i blodprosent i løpet av svangerskapet sa jordmoren min.

Skrevet

Da jeg var 26 uker så var den 11,4 - i dag er jeg 31 uker og hadde en blodprosent på 13,3 (og jordmora syntes det var _så_ bra - litt i overkant entusiastisk ;))

Skrevet

Jeg ligger på ca 12% nå, gått litt ned siden i starten (er 31+2). Har drukket jernekstrakt siden uke 19 samt kutta ned på kaffen siden den visstnok hemmer jernopptaket.

Skrevet

Min er 10.0 - tatt jern siste mndene.Men legen sa apparatet der viser litt for lavt - skal få nytt aparat.33+5

Skrevet

I forrige uke, uke 32, sjekket jeg blodprosenten, den var da 9,7 og det var litt lavt sa legen, og jeg fikk beskjed om å begynne og ta jerntabletter. Han sa 2 til dagen, men jeg tar bare 1. For dagen etterpå var jeg på kontroll hos en overlege (ifm en studie) og da nevnte jeg dette. Hun sa at <10 var lavt, men ganske vanlig på slutten av svangerskapet. Hun sa også at man fungerte fint for det, og dersom jeg merket mye bivirkninger av jerntablettene, så kunne jeg bare slutte med dem. Hun mente det var litt for mye hysteri rundt dette med lav blodprosent i svangerskapet. Men man skulle jo følge med.

Skrevet

hei!

jeg hadde en blodprosent på 14,8 i beg. av snagerskapet. sist kontroll, da jeg var 32+1 uker, lå den på 12,8. helt fin i følge jordmor :)

Skrevet

Min var vel 14,1 på første kontroll og 12,1 på forrige (uke 29) kontroll. Helt fint det :) Det er vel som de fleste sier her - det er vanlig å gå litt ned og så opp igjen på slutten av svangerskapet :)

Skrevet

Min blodprosent var 12,6 på første kontroll. I uke 28 var den nede i 9, selv om jeg hadde tatt noe jern. Det merket jeg veldig godt, så trøtt og uvell. Er mest med tanke på fødsel og om man skulle miste en del blod at man har fokus på blodprosenten, men det er jo ubehagelig å komme for lavt underveis også. Er på 10,5 nå i uke 39 og det er helt greit. Tar jern 3 ganger om dagen fortsatt, og fortsetter med det etter fødsel også.

Skrevet

Min er oppe i 10 nå :) den har vært nede i 8 så jeg er glad den har økt litt..

Skrevet

Var hos jordmor i går-blodprosent på 10-fikk beskjed om å ta jern...

Skrevet

11,4. Fikk beskjed om at det var helt greit (uke 37, er nå i uke 39). Begynte på 13,6 i uke 8. Har ikke tatt noe jern i svangerskapet.

Skrevet

jeg begynte på 13,1

var nede i 10,9 og dette var litt lavt, tar jern og er oppe på 12,4 nå 38 uker på vei. dette var helt fint sa de:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...