Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Imorgen skal vi ha lammeskank til middag. Broren min har bestilt hos slakteren i dag og han og jeg skal tilberede det tenkte vi. Men ingen av oss har gjort det før og lurer litt på hva som er digg til. Vi skal helt klart ha sambos hjemmelagede potetmos til for det er helt nydelig. Men så har jeg spist det tidligere med diverse tilbehør, som ratatouille, tomat- og løkblandingsaktig saus. Noen som har et godt forslag til hva som er godt ved siden av og som både store og små spiser? Jeg tenkte: Lammeskank som stekes i stekepose og grilles på slutten for å få det sprøtt. Hjemmelaget potetmos - sambo spesial:-) Og da noe snadder som tilbehør. Kanskje ristede sukkererter, sjalottløk og fennikel. Rødvinssaus? Tomatsaus? Kalvesaus? Hjelp?
Gjest Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Hmm,vet jeg svært lite om jeg =) Men du og du hvor sulten jeg ble.....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Ha ha ha ha ha ha jeg leste lammeSTANK opp til flere ganger jeg:o)) Men det var det altså ikke, nei jeg kan ikke hjelpe.... Men det hørtes veeeeeldig digg ut da..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2008 Stanken er helt vidunderlig da:-))) Og snaddermat de luxe!
Gjest Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Det er så utrolig godt, men har bare spist det en gang ute.. Synes det høres ut som du har menyen klar. Alle sausforslagene passer bra, tror jeg ville valgt rødvinsaus, godt meg litt "skarp" smak til kjøttet. Ellers burde vi ta neste BIM treff på Front Aker Brygge, der har de fantastisk lammeskank (sikkert ikke så god som din ... men;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2008 Ja!!! Det stemmer jeg for! Når da? ;-)
Gjest Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Gjerne før jul allerede, det var jo så hyggelig sist :-D
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Da sier vi Aker brygge før jul, men vi bør kanskje bestille snart... med tanke på julebord ol. Skål!!
Gjest Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Ja det bør vi :-) Kanskje i nov en gang, tidlig nov. Schkål!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2008 Ja, det må vi jo få til:-)) Da må vi finne alternative datoer da:-) Forslag? Fredag er jo fin dag, da er det fri dagen etter og vi kan riktig slå ut håret, det er vi jo ganske gode på:-))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2008 Hihihi:-) Finne alternative fredager da kanskje? Og ja, det var gøy sist!!! Fniiis:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 Og igjen er vi jo litt kryptiske, hvem skulle vite at det sjuler seg et dibbetreff i bunnen av oppskiftstråden til Attpåklatten:o))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. september 2008 Og for tredje gang, finne datoer da eller......................hahahaha Min data og nettforbindelse er særdeles ustabilt for tiden!!! Jeg la inn et innlegg som ikke kom inn for det hang seg. Så legger jeg inn nytt og det forrige lagres alikevel!!! DjeeeeeZes aZZ!!! Men sånn for sikkerhets skyld. Da finner vi fredagsdatoer i nov og lager ny tråd!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. september 2008 #14 Skrevet 18. september 2008 Jepp det gjør vi.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #15 Skrevet 18. september 2008 OK Hvilken dag var det vi skulle ut da ? Tordag ? hehehe
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. september 2008 Eh.........ja akkurat! Det var det jeg tenkte:-)))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå