Gå til innhold

Når gi opp?? Bleieslutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden "sluttet" med bleie i august... Noen få dager har det ikke vært uhell.. Somregel så er det en pose med tøy hjem fra bhg`n.. Bærsje derimot, gjør han stort sett på do...

Nå går det mot kaldere tider...etter en flott sommer og flott september... Altså begynner det å "gå på helsa løs" om han går med vår bukse litt/før det blir oppdaget...

Nå lurer jeg på å sette e"deadline" på ut september... Blir han ikke "sikrere" til da... Så¨blir det bleie til neste "sommer"!!!!$Hvordan gjør dere det, når barnet er "ganske" flink å gå på do, men ofte blir litt for sen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi deg! Har han slutta, så har han slutta. Og å fryse litt mer, med tiss i buksa, virker vel kjapt som en ekstra motivasjon til å faktisk rekke den doen:-)

Og så tror jeg dere får gjete ham litt mer- og sette han på do etter måltider/ på do før dere går ut osv.

Lykke til! Dette klarer poden:-)

Skrevet

Trenger uansett ikke begynne på nytt med bleieslutt neste sommer da, unger KAN slutte med bleier midt på vinteren også de ;)

Hadde holdt ut en stund til jeg, men om det er så at alle tisseuhellene plager gutten, så han blir forlegen og utilpass, så hadde jeg faktisk vurdert å ta på bleien igjen for en periode.

Skrevet

Og istedet fir klistremerker for uhell-frie dager, gi han en belønning for hver gang han går på do. Du kan f.eks kjøpe noen, eller lage noen , små kort- som du kaller bra-kort- som han får hver gang. så kan han veksle inn så så mange kort i en eller annen belønning. Hold det på dags-basis, siden han er så liten. Det blir for vanskelig å forstå hvis han må vente lenge på belønningen. Belønningen kan være alt fra en liten ting, til en ekstra historie ved godnatt-lesingen eller andre ting du vet han liker godt. Hold oppmerksomheten på det positive:-) Og gjør så lite som mulig utav uhellene.

Skrevet

Noen flere synspunkt??

Såklart går det an å slutte på vinteren.., det var bare satt litt på spissen. Rent praktisk tenkt, så har man ikke så veldig mange skift med vinterdresser/sko ol.. Det var sånn tanken bak "sommerslutt" var!!

Nå er han jo dessverre mye av tiden i bhg`n.. og der er det et "TROLL" som kan rakke nokså mye ned på barn "som-være-store-nok-til-å-slutte-og-dette-var-vel-ikke nødvendig!!" JA, jeg har jobbet ilag med henne og det har blitt sagt til henne og sånn er hun og får være sånn.. Meget FEIG styrer.... Tar jeg henne på fersken i å rakke ned på poden min så skal hun høre det.. Hun jobber ikke direkte på hans base, men det blir jo litt felles...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...