Gå til innhold

dere som mener att absolut alla ska ha ull... kan dere se hit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

ungen min ska ju så klart ha det som alla andra har :)

men han har massa eksem... har prøvd ull på han utan att han har verkat plågad av det. leste att mange her inne sa att de merkte det med en gang om ikke ungen tålte ull og att man ikke ska bruke ull rett på huden om ungen har eksem

men ungen min blir bara litt rød når han har ull på sig og han verkar som sagt inte plågad, kan jeg då bruka vanlig ull på han?

og hur er det med ull klær med bomull på insidan, de kan vel inte vara bedre enn vanlig bomull de...

så hva sier dere?

tips og råd mottas med takk

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Prøv teknisk tøy, det er også bra.

Men styr unna acryl og lignende.

Forhør deg på butikkene.

Skrevet

Heisann, jeg tåler ingen typer ull selv.Hadde gått for andre alternativ enn ull.Er han i fare sonen for å utvikle allergi så kan han lettere få det bruker du ull på han ofte.

Skrevet

Prøv ulltøy med bomul på innsiden! Det skal være vel så bra som ren ull! :-)

Skrevet

men han verkar ju ikke plågad av det når jeg bruker ull på han.

legen sa att jag skulle se an, men att jag ikke trengte la vara bruke ull bara før att han har eksem o allergi

Skrevet

Så lenge han ikke blir verre eller er plaget mer med eksem når han bruker ull så kan du fortsette å bruke det. Ikke alle med eksem reagerer på ull :-)

Skrevet

ja det var sånn jeg tenkte ugla men alla her sier ju fyfy om ungen har eksem...

Skrevet

Klør han ikke mer av det?? Det gjorde jeg, holdt på å bli totalt skrullete..Er han så stor at han kan gi ut trykk for om det klør? Eller er han slik som tåler mye, tenker på at OM det klør...Er jo ikke sikkert han gjør det.

Skrevet

han er bara 8 mnd så han kan ju ikke sæga mamma det klør men jag har ikke merke det på han att han tycker att det er obehaglig.

leste om mange her som sa att de merkte det med en gang, att ungen gråt sig hjel og massa annat...

mmm rar dette her

Skrevet

Jeg har selv eksem og har ingen problemer med å bruke ull. Jeg synes det er best med ull,for da blir jeg ikke klam når jeg svetter. For gjør jeg det blir eksemen værre.Cubus har ullbodyer som kjennes ut som bomull,ville prøvd de.

Skrevet

Om han ikke blir rød i huden av ull så hadde jeg nok brukt det.Her har 2 av 4 unger ikke tålt ull.Jeg prøvde fordi om jeg selv ikke tålte det.

Vi ble i tillegg tette i pusten av ulla..Jeg og 2 av barna.

Skrevet

Om han ikke blir plaget av det så kan du vel bruke vanlig ull? jeg har atopisk eksem selv og det er ikke all ull jeg reagerer på :)

Hvis ikke så har vi kjøpt litt devold stillongs nå og er så langt veldig veldig fornøyde! Det har alle fordelene til ren ull en er behandlet slik at det kan brukes av alle :) er noe annet på innsiden, men ikke bomull..

Skrevet

Jeg har også atopisk eksem, men tåler ull godt. For små barn er det ikke så viktig å ha ull rett på kroppen som for voksne siden de ikke svetter sånn og blir ikke klamme på samme måte som oss voksne. Det kan derfor være best uansett å ha bomull innerst slik at huden ikke tørker. Ulla "stjeler" jo litt fukt fra huden. Cubus og petit bateau har bodyer med et tynt lag bomull innerst. Disse er supre. :)

Skrevet

Tja. Så veldig fanatisk er jeg ikke, det er bare det enkleste.

Et glimrende alternativ er Bambus.

Det har de samme egenskapene som ullen og er naturlig økologisk. Dermed kjempebra for de med problemhud av forskjellige slag.

Skrevet

Sønnen min har nå mild grad av atopisk eksem. (Blir behandlet med akupunktur.) Går helt fint med ulltøy. Viser ingen tegn på ubehag eller blir rødflammede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...