Gå til innhold

Jippi! Vannet har gått 39+2 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs så alt er så nytt og spennende! Hadde regnet med å gå 1-2 uker over termin, men det ser ut til at lillegutt vil ut før :)

Slimproppen gikk for 4 dager siden og jeg har trodd at jeg har lekket litt fostervann de siste dagene, men har ikke vært sikker, kun litt fuktighet i trusen. Men i dag kl 11, rant det virkelig mellom bena på meg da jeg skulle reise meg opp etter frokosten, ikke enorme mengder, gikk på do og tørket meg og da kom det litt slim med blodstriper. Ringte til sykehuset og siden jeg ikke hadde rier og hodet er festet (konstatert på kontroll i forrige uke) trengte jeg ikke å haste til sykehuset men kunne komme om 3-4 timer. Ringte mannen min og fikk han hjem fra jobb. Etter 30 min kom det enda mer og jeg ringte en gang til, da sa de at jeg kunne komme med en gang.

På sykehuset forklarte jeg første jordmor hvor mye fostervann osv som hadde kommet og hun så på bindet jeg hadde på. Hun var ikke helt overbevist om at det var fostervann. Tok CTG som viste kynnere med jevne mellomrom, fin fosterlyd og spark. Hun var ikke overbevist om at hodet var festet og skulle hente en annen jordmor, hun ba meg sjekke bindet igjen, og da så hun selv at det "rant" ut av meg, og var hun ikke lengre i tvil om at det virkelig var fostervannet.

Neste jordmor mente hodet var festet og jeg ble sendt hjem. Skal komme tilbake hvis jeg får rier ila kvelden/natten ellers skal jeg til ny ktr i morgen...

Gleder meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååhh... så spennende... kjenner jeg blir litt missunnelig her jeg sitter og leser... hihi...

Vi er nemlig like langt, er også 39+2 i dag og kom fra jordmor med beskjed om at jeg ser veldig klar ut, men hun sjekket ikke livmortap eller åpning, siden hun ikke gjør dette. Så har ikke anelse på om jeg egentlig er moden.

Men uansett, masse lykke til!! Gi oss oppdateringer utover kvelden da hvis du kjenner noen forandring...

Skrevet

Så gøy!! Sånn startet det for meg sist også:-) Han var ute 45 timer etter at vannet hadde gått. Snart har du babyen din i armene!! Lykke til!

Skrevet

woho=) så spennendes=)

*misunne*

du får ha masse lykke til =)

Skrevet

Heldiggris! :) Lykke til, nå har du snart bebisen din i armene :D Litt misunnelig jeg da, men håper det snart er min tur :P

LYKKE TIL =D

Skrevet

Åååååå, heldig er du!!!! :D

Masse lykke til :)

Skrevet

Tusen takk alle sammen :)

føler meg veldig heldig ja, gleder meg helt enormt. Venter på rier, har ikke fått noen foreløpig, men synes kanskje kynnerene er litt kraftigere...

Skal holde dere oppdatert :)

Skrevet

åhr.. nå er jeg misunnelig:)

lykke yil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...