Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Åh, jeg er så dårlig med penger. Rubbel og bit blir borte!!!! Noen som har et godt budsjett de vil dele med meg for inspirasjon? Vi er en famile på 3. Slik ser mitt ut: Månedlig: Mat/bleier og div: 6000 Regninger: 7500 Hus og billån: 11000 Spare(den tømmes i slutten av hver mnd): 700 Spare til minsta: 200 Lommepenger: 4000 Bensin: 1500 I teorien ser dette greit ut, men vi blir alltid blakke og aldri noe som havner i sparegrisen! Vis meg deres. Hus og billån og regniger er jo variabelt fra famile til familie, men hadde vært moro å se hvordan andre plasserer pengene.... Vi har ca 30 000 utbetalt i mnd (jeg jobber ikke fullt) Og ca 1,3 i gjeld....
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 kommer vel litt ann på hva dere har i faste utgifter som mobil, strøm, forsikringer osv...men beste tipset er vel å sjekke ut om dere virkelig har de beste vilkårene i den banken og forsikringsselskapet som dere bruker, her kan det faktisk være mange penger og spare på og bytte. samme gjelder mobil abonemang. ellers så kan dere evt spare strøm ved å: ikke ha varmekaplene på fullt, kunn vaske klær med full maskin, skru av lys der dere ikke oppholder dere osv. Kjøp bleier der det er billigst (husk bleieavtaler). Følg godt med på tilbud og handl på flere steder. og prøv og handl bare 1 gang i uka og skriv handleliste og skriv opp middags meny for hver uke. etter at vi gjorde det sparte vi myyye penger på mat. For eks så har rema 1000 mye billig og godt pålegg. bensin er jo dyrt, så la den stå om du har mulighet til det, gå eller sykkl. Bruker du bilen så prøv og gjøre mest mulig ærender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå