Gå til innhold

Dette med ødeme grader...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jg har 1--2, og passer ikke ringene mine, fotlenken som har hengt å slengt på mine ellers til vanlig benete ankler er superstram og har begynt å skjæreseg inn og lage merker. får merker på skarpleggen når jeg trykker der, men må trykke hardt for at dem skal bli dype. holder jeg fingeren lenge (10sek) så tar d evighet før merkene forsvinner, men trykker jeg hardt nedpå 1-2 seund så forsvinner dem litt etter litt... har hovent ansikt og svææære lepper også, og bena ser helt uformelige ut..

hvordan er d med dere andre? hvilken grad har dere, og hvor dype merker får dere?

har hørt om dem som ikke får ødemgrad 1 før dem ikke passer skoene sine lenger nemlig..så da syns jeg d er rart at jeg får 1-2... nå bruker jeg jo bare Globe-skoene mine da...går liksom aldri med klær som passer til fin-sko:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har 2-3.. :s kan ikke bruke klokke lenger, den som ellers rullet ganske fint rundt håndleddet :P og det er nok en stund siden sist jeg brukte vanlige sko :P nå går jeg bare i crocks, de var egentlig ganske romslig, men nå strammer de over risten når jeg går, sokker har jeg heller ikke brukt på lenge, siden de strammer sånn.. går jeg med sokker, så har jeg merker i maange timer etter at jeg har tatt de av..

så jeg vil si merkene blir ganske så dyp :P hehe.. herlig med ødem :P hehe.. det som irriterer meg mest er at jeg føler muskelsvinn/muskel svekk pga ødem..

men det går heldigvis bort etter fødsel.. :) gleder meg til bare og bruke sokker og vanlige sko igjen.. hehe..

Skrevet

Jeg har ikke hørt at man kan få vite hvilken grad man har av d.. så d skal jeg spørre JM om på neste sjekk.

Men ringene mine passer ikke, bruker sokker, men har skikkelige merker lenge etterpå(mannen min sier alltid at jeg skal droppe sokkene,eller bare bruke slike til ankelen..) og så har jeg jo disse merkene hvis man trykker på huden..

Men har dere leggene fulle av hvite, runde merker? d har jeg. JM sa sist at d var vann.. føler jeg ser helt spedalsk ut:P hihi...

har i tillegg problem med for mye vann i foten/tærne som gjør at jeg til tider mister følelsen i tærne, og ikke kan bevege dem...

Skrevet

Æ fikk grad 1 sist æ va hos lægen sidn ringen på fingern satt litt stramt, men ho sa at såpass sku d egentli være når man va på slutten av svangerskape. Trur d e stoor forskjell på grad 1 og f.eks 2? Nån ganga når æ har gådd/stådd hele dagen, hovne anklan opp å blir som kubba å tærne/fingran blir stiv å vanskeli å røre - regne me d e 2-3?

Men går bestandi vekk hos mæ da til neste mårra, heldivis :-)

Skrevet

jeg har 1-2 og jeg har godt opp 2 sko str.. kan bare bruke mine vide adidas sko men tynn sokk. ellers blir det sambo sine arbeids sko. :( føler meg ganske slesk med de gamle adidas skoa mine nr jeg prøver å kle meg fint. :( ellers så er jeg temmelig hoven i tryne også.. får faktik merker i panna hvis jeg trykker der også.. ognesa peker mer oppover. fått en oppstopper nese oppi alt dette. sambo syntes det er litt søtt.

Skrevet

bruker bare halvsokker jeg..får stygge merker av dem og, men takler bedre dem enn vanlige sokker...:S vanlige sokker føler jeg ikke får "puste" da..

Skrevet

mee too.. det er det beste syntes jeg. men noen ganger ser det ut som at foten kan taes av pga merket jeg får. :P haha. jeg har vært tynn i anklene helle svangerskapet men nå ha jeg ikke ankler lenger. bare legg og fot.

Skrevet

hehe, hele leggen min ser ut som en potet=p

godt vi har joggebukser og d er høst sier nå jeg=)

Skrevet

ja! har dere godt opp mange kg når dere har 1-2 i ødmer? jeg har godt opp masse!!! ca 17 kg. og jordmor mener at jeg ikke er overvektig. jeg føler selv at jeg ikke er det.. men det er mye vann i kroppen og det veoer jo litt det da.. noen andre med samme greia?

Skrevet

Da jeg hadde litt hovne fingre og håndledd skrev legen 0+1 på ødemgrad. Vet ikke helt hva det vil si da men.

Sist kontroll var hevelsen borte og da skrev hun 0 igjen.

Syns forøvrig at føttene mine er litt tykkere enn normalt så tror jeg har litt vann der egentlig. Men ikke noe å snakke om...

Skrevet

Jeg får 0 eller 1 på kontrollene. Har så og si ikke hovne legger,får såvidt sokkemerker,men har veldig hovne fingre,har ikke kunnet bruke ringene mine på 2 mnd, og har siste ukene fått veldig hovent ansikt også. :S

Skrevet

Jeg har 2-2. Lurer på hvordan en er med grad 3!! Er idag 36+4 og har gått opp 12 kilo...heldigvis er noen av disse vann:)

Sliter med å knipe hendene sammen og har ikke normal følelse i dem. Gnikker jeg dem sammen er det akkurat som borrelås...og så er de prikkete røde/hvite.

Beina, hmmmm....Har et par sko jeg kommer oppi uten sokker...nå må det ikke bli kaldere i været;)

leggene og føttene ser man er fulle av vann uten å måtte trykke på dem...Skikkelige tømmerstokker. Håper jeg er heldig og er en av dem som mister vannet fort.

Hørt at mange holder på det en stund og går opp et skonummer:( Uff, jeg som gleder meg sånn til å kunne bruke skoene mine igjen:)

Men tar ingen sorger på forskudd...:)

Skrevet

har spist veldig mye persille de siste mnd, så her er det ingen tegn til vann i kroppen. persille er vanndrivende :)

Skrevet

ophee;

Jaaa. jeg hadde gått opp 18.8 kilo da jeg ble veid på kontroll i går, for å være helt nøyaktig! men hvor mye jeg vil tro er vann er jo en aen sak, greit, leggene mine ser ut som poteter, anklene mine er borte, ansiktet er hovent, og leppene mine kunne gjort en hver hollywood-dame som bruker botox og restylane misunnelig=p meeen, jeg får ikke de gamle jeansene mine lenger opp en til midten av lårene, sååå, jeg regner med at en del der er reint spekk ass.. men vi får se..er 21 dager t termin nå, så uansett ikke lenge igjen til jeg jallefall ikke blir større..hvor lang tid d er å få d bort igjen..får vel være en aen sak....er så oppgitt og har funnet ut for lengst at uansett hva jeg gjør eller hva jeg spiser, så øker jeg i volum i hele kroppen:p

Skrevet

jeg er bare innom og titter her og da jeg var gravid sist hadde jeg 3 de siste 2-3 ukene. Fikk bare på meg crocs og hadde da hull på rista etterpå liksom. Og så var det skikkleig låra-rett-i-skoa; anklene var rett og slett ikke synlige. Det var utrolig vondt å gå, spesielt om morgenen. Vannet var ute av kroppen 2 dager etter fødsel.

Jeg veier vanligvis 62 kg (170 høy), da jeg fødte var jeg 82 kg. 3 mnd etter fødsel var jeg 62 kg igjen, dvs myyye vann ja:) (og et matmonster av en baby som spiste av meg fettet)

Skrevet

har 2+...lagt på meg ca 26kg hittil....som er99% vann

veide llite før jeg ble gravid så vektøkningen verker i kroppen nå.Lei alt vannet nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...