3 små gull :) Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Flere som sliter med svigermor her? Etter hennes synes synd på meg klaging så er jeg blitt veldig irritert. Er det virkelig helt feil av meg å ville være sammen med de tre små barna mine på under to år selv? Hun mener hun får sett dem for lite. For det første har jeg aldri fått en forsspørsel om å ha min største på ett og ett halvt år....hun ønsker å passe henne i mitt hus når jeg er hjemme mens jeg ikke orker å ha en stressende svigermor her gående. Ønsker bare å få være i fred jeg sammen med min kjære og mine barn og selv spørre om jeg trenger hjelp til noe.
Staark Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Forstår ikke helt hva du mener.... :/ "Etter hennes synes synd på meg klaging så er jeg blitt veldig irritert" <--mangler ett ord eller noe? "For det første har jeg aldri fått en forsspørsel om å ha min største på ett og ett halvt år" <--var første barnet uplanlagt, eller hva mener du? At hun ikke har spurt om å passe? Er svigermor der ofte? Forstår deg forresten godt at du vil være alene med barna, jeg er slik selv (-men jeg har bare en nå da). Selv er jeg veldig fornøyd med å ha en veeeldig koselig og snill svigermor (som bor ganske langt unna)
3 små gull :) Skrevet 19. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2008 Haha dette ble skrevet i frustrasjon så ser nå at det mangler noen ord ja. Jeg mener etter hennes "synes synd på meg selv" klaging. Hun klager over lite tid meg barnebarnet. Hun mener hun skal se henne en gang i uka, jeg mener at det er litt mye forlangt. Om vi skal ha besøk av farmor, farfar, mormor og morfar så er tre kvelder borte med det og så skal vi ha tid til venner og å gjøre andre ting også. Jeg mener at en kveld her 14.dag er mere overkomelig. Og hvorfor ha en viss formening om dette, kan hun ikke bare komme på besøk slik vanlige folk gjør da ringe å høre om det passer, ta med seg hun på ett og ett halvt år og gjøre koslige ting uten å gå hjemme her i føttene mine. Med min største mener jeg selfølgelig vår største og joda alle tre er planlagt. Svigermor stresser noe sinnsykt og jeg blir sliten av å ha henne på besøk.
Gidder ikke! Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Skjønner at du blir sliten av å ha henne tråkkende rundt, men jeg syns kanskje du skulle fortelle henne akkurat det, ihvertfall hvordan du opplever det når hun er der. Vær tydelig og spør henne selv om hun vil låne barna litt mer...? Hun mener det garantert godt, tror du ikke?
Gjest Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Om hun klager over liten tid med barnabarna så får hun se til å komme seg på besøk da! Hun kan ringe en dag i uken og spør om det passer - og når hun kommer kan hun ha en normal samtale med dere voksne samtidig som hun leker med de små. Ellers kan hun spør om hun kan "låne" barna med seg på en liten spasertur. Det er vel ikke din oppgave å passe på at hun får nok tid med barna - dette bør hun klare selv. Neste gang hun syter er det bare å si: Det er bare å komme på besøk. Vi har en fin lekeplass i nærheten om du vil være alene med dem. Ellers så trenger vi barnevakt neste mnd. Du vet hvor vi bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå