Gå til innhold

fødetryne???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er d?

er d når man begynner å bli litt småtjukk i ansiktet d?=P i såfall begynner jeg å få fødetryne ass..hiihi

armene er også begynt å bli litt "chubby", og jeg klarer ikke få meg til å se at d skulle være flesk, for armene og ansiktet er jo siste stedet man legger på seg når man begynner å bli litt "tjukking". og jeg har jo fremdeles en lang vei å gå før jeg er tjukk;p

mennneh.. over t spørsmålet mitt da, når får man fødetryne? eller er d bare tull d med fødetryne?

syns leppene mine også ser litt "pumpa" ut:P og nesen..sjikkelig iten søt potet:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg også lurt på, så dytter litt i denne tråden. Har sett og hørt at folk har snakket om dette, men har jo ikke skjønt hva det er...har vel ikke vært så veldig aktuelt før nå heller... :-)

Skrevet

Bra spørsmål! Det lurer jeg også på... Også hørt snakk om fødeleppe??

Haha, jeg har sånne "kisskiss"- lepper, det er fint til vanlig, men hvis de skal bli STØRRE tror jeg jammen ikke det blir spesielt fancy nei *ler*

Skrevet

jeg syns jeg ser ut som jeg har overdrevet litt med restylane ja..liten sugefisk, med potetnese og bollekinn=p

Skrevet

Jeg tror fødeleppe og fødetryne er det samme.

Fødetryne er i hvertfall når ansiktet plutselig blir veldig pløsete.. leppene hovner opp og man blir rett og slett litt småfeit i ansiktet. Ofte så endrer ansiktet seg så utrolig mye at man nesten ikke kjenner seg selv igjen i speilet ;) hihi..

Man får fødetryne bare når fødselen nærmer seg, men hva det vil si i praksis, vet jeg ikke.. om det er et par uker før eller par dager.

Skrevet

leste litt rundt at d er vanlig å hovne opp i ansikt g lepper når man har mye vann i kroppen jallefall..så da vet jeg hvertfall DET=P men er fremdeles nyskjerrig på dette med fødetryne, om fødselen er veldig nær i dager eller uker?=p

har nemlig ingenting i mot å få reise til føden å få henne nå=)

Skrevet

hehe, det skjønner jeg! Men, nå er det ikke lenge til da! :)

Det med fødetryne tror jeg ikke har noe fasitsvar, men er veldig individuelt. Svigerinnen min hadde fødetryne i et par uker før hun fødte.

Skrevet

er det en sammenheng med ødme i beina og fødetryne? for jeg har begge deler og begyner å bli litt små lei.

Skrevet

Er ikke akkurat noe ekspert på dette og tror heller ikke det finnes noe fasit svar. Men kan fortelle det min jordmor sa til meg... kommer foresten fra henne nå og er så lykkelig fordi hun sa at jeg var veldig moden og trodde ikke jeg kom til å gå stort mer en toppen en uke til :D

Men tilbake til fødeansikt, hun fortalte meg at kvinner som ikke får mye vann i kroppen eller ødemer ofte får et karrekaristisk utseende gjerne 1-3 uker før fødsel. Nesen blir litt bredere og leppene litt mer pumpa. Huden kan ofte bli litt mer fet i ansiktet også og man kan nesten se forskjell fra dag til dag...

Alt dette stemmer for meg iallefall..

Jeg har hatt ekstremt lite vann i kroppen fram til forrige uke, da skrev hun 1 i ødem på helsekortet mitt. Samme i dag. Er foresten 39+ 2 i dag.

Men om man har hatt mye vann i kroppen under lengre tid av svangerskapet er det også vanlig at ansiktet blir litt mer pløsete før det såkalte fødeansiktet kommer. Så er i grunn litt individuelt.

Skrevet

hm.. jeg har ødemgrad 1-2, og har hovna sjikkelig opp i ansiktet, leppene ser ut som dem er overdrevet pumpa med restylane, og nesa ser ut som en bred potet ja!

men betyr d at jeg har LITE vann i kroppen da? nedtur... trodde jeg hadde et lys i tunellen nå med å få kiloene kjapt av ettersom noe av dem er vann:p

leste nemlig også at dersom man hadde mye vann i kroppen ville man hovne opp i ansikt og lepper... =S

men mne..er jo bare å vente å se.. enten så føder jeg i natt, eller går 2 uker på overtid:o hun kommer nå uansett=) og har jeg ikke så mye van i kroppen men d meste er flesk, så får jeg heller bare trene til krampa tar meg, og funker ikke d, så finnes d alltid fettsuging:p

Skrevet

Hihi, det skal bli festlig å følge med på fremover! Jeg har ikke hatt noe vann i kroppen jeg heller, så da vil det sikkert synes godt på meg også, morsomt.

Skrevet

wuhu.. har nettop fått kommentert at jeg har fødefjes da:p så da føler jeg meg enda nærmere JEAH=D hehe

spørsmålet er vel bare om man får fødefjes 3 uker eller 3 dager før fødsel da..men føler jeg har hatt dette fødefjeset en liten stund nå...

Skrevet

jar hadde fødetryne siden uke 31, er nå i 35.

har vann i kroppen, merker det spess i henden, kommer og går litt.

føler meg som en klovn når jeg smiler!!!!!

Skrevet

hm.. såpass.. så man kan altså få dette "fødetrynet" så tidlig.. argh, nå trodde jg virkli at fødselen var rett rundt hjørnet her jeg! gledesdreper=p

hehe, jaaaa..kan føles som om jeg kommer rfett fra tannlegen her når jeg smiler=) føler meg såå digg om dagen:P

Skrevet

sorry at jeg tok fra deg gleden:)

kanskje dette er et tegn for deg, du har vel ikke lang tid igjen,fødeklar.

Skrevet

haha, neida, d er kanskje litt greit å få litt realisme slått inn i hodet, så jeg ikke går å tror d vil skje hver bidige dag fremover..kan jo faktisk fortsatt være 5 uker igjen også, om jeg går på overtid..

har 20 dager igjen t termin da, nå fredag 19-09;)

gikk ut i perm torsdag 18 =)=)

Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om, men jammen som det stemmer...

Jeg er nå 38 uker på vei, og har fått et skikkelig rart ansikt.. Litt klumpete liossom, og kjæresten min kommenterte for et par uker siden at nesen min hadde vokst.. hehe... Egentlig ikke akkurat noe kompliment, for jeg hadde jo lagt merke til det selv.. Men han er da ihvertfall ærlig...

Jeg har omtrent ikke vann i kroppen eller, og har ikke lagt på meg mer enn rundt 6-8 kilo.. Og det ser jo nesten ut som at de kiloene bare har lagt seg i ansiktet.. hehe...

Så joa, jeg tror på at det er noe som heter fødetryne... Får bare håpe at det forsvinnner igjen... :)

Skrevet

men at man får "fødetryne" dersom man har LITE vann i kroppen? den får jeg meg ikke helt med på..for jeg synes selv at jeg ikke tilhører den som har lite vann i kroppen nemlig.. måtte klippe av fotlenken min igår pga den skjærte seg inn i ankelen, og jeg har fått sånn ansikt med bollekinn, potetnese og hollywoodlepper..tom fått kommentert fra andre at jeg har fått fødefjes.. har også lest at man kan bli hoven i ansiktet dersom man har vann i kroppen, tom øreflippene kan bli "tjukke".

jeg har gått opp 18.8 kilo, og hvis jeg skal gå ut i fra dette at man har lite vann i kroppen dersom man får "fødeansikt" så har jeg virkelig en lang vei å gå tilbake til den gamle kroppen min ja.h..*sukk*

• 1 år senere...
Skrevet

jaja, her var det jo mange fine svar...:-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...