Renathe72 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Eg er nettopp blitt gravid. Er i uke 7. Det bekymrer meg litt siden eg nett har fått bilen og solgt den gamle. Er der noen som veit hva rettigheter vi har i forhold til dette. Vil nødig måtte kjøpe meg en ny bil i permisjonstiden. Det var vanskelig nok å bli kvitt den gamle!
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Jeg skjønte ikke helt hva du mente her.... Har graviditet noe med leasing-bil å gjøre? Mulig jeg er helt teit nå, så forklar gjerne.....
tralletonetroll Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor du skulle ha noen spesielle rettigheter som gravid i forhold til en leasingbil??
Renathe72 Skrevet 23. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2008 Nei det eg lurer på er om eg har rett til å beholde bilen i permisjonstiden! Det er jo jobben min som leaser bilen og betaler for alt. Men det er eg som skatter for den! Har så lyst å få greie på dette før eg forteller sjefen min at eg er gravid!
Gjest irismor Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Du har ingen rett til å beholde bilen i permisjonstiden. Det avhenger av hvor "snill" din arbeidsgiver er. Men hvis du ikke har bil i permisjonstiden skal du heller ikke skatte av den.
It's all about me Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Aaaaaa, firmabilmener du, det er noe annet. Om du får beholde den er vel opp til arbeidsgiveren din skulle jeg tro, men aner ikke. Rart ikke noe slikt ble nevnt da du fikk den.
Gjest irismor Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Det er snakk om firmabil. Selskapet hun jobber for leaser bil til sine ansatte. Mest sansynlig i salgsbransjen der det foregår mest. Men under en permisjonstid har man desverre ingen rett til å beholde bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå