Gå til innhold

alkohol/ikke alkohol i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig?

Mormor til sambo er alkoholiker. Det i seg selv er jo absolutt ikke noe koselig... Vi ønsker jo ikke at hun skal ødelegge bryllupet vårt, for vi ønsker at det hele skal være familievennlig. Vi skal jo ha vårt barn der, og vi har vennepar med barn også....

Denne damen blir skikkelig uspiselig å ha med å gjøre når hun drikker. Høylytt og frekk. Sårende kommentarer flyr i hytt og pine.

Jeg ønsker da å ha en alkohol-fri feiring, men min far kom med noen ganske mange krasse kommentarer ang dette.

Det er jo jeg og min kjære som skal gifte oss, ikke han..

Hva er vanlig nå om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde alkohol, faktisk også fri bar, men de som sto der - og de som serverte, hadde fullmakt til å nekte servering til hvem som helst. Og da nyttet det ikke å komme til oss å klage.

Vi hadde også en invitert som er alkoholiker, men hun vil ikke innse det selv!! Så vi hadde klar planen om å servere vin fra karaffel - og da henne alkoholfritt.

Er det fra karaffel er det ikke så tydelig at det er alkoholfritt, og ingen som kan lage noe ut av det.

Nå endte det med at de ikke kom, da mannen hennes fant på en unnskylding. Han er litt flau over kona..

Skrevet

Hei,

det er litt av problemet her også... Denne damen nekter å innse at hun har et problem.....

HI

Skrevet

Er det pga henne dere ikke ønsker alkoholservering...? Det er jo trist å måtte fire på egne ønsker for bryllupsdagen sin, uansett om det er pga mormor eller faren din... Dere bør jo finne ut hva dere selv vil, uavhengig av andre, så får dere jobbe utfra det. Hvis dere egentlig kunne tenkt dere å ha alkohol, kan dere jo tenke ut en løsning på mormor-problemet. Hva med å ta en prat med henne...? Be en annen om å ta litt vare på henne? Sørge for at det ikke er fri flyt av alkohol...? En eller annen løsning finnes nok som passer for dere.

Hvis det er deres eget ønske uavhengig av mormor å ha det alkoholfritt så får du bare si til faren din at dagen er din, og du må gjøre det du ønsker selv. Det skal være DIN drømmedag (evt mannens også, hehehe....).

Gjør det dere ønsker :):)

Skrevet

Vi skal ha alkohol i bryllupet, men dette har vært mye hodebry for oss kan du si!! Har noen i nær familie som ikke er så flink på det med alkohol, tenker da på å begrense inntaket sitt. Hos den/de personene som vi har måttet ta hensyn til (har invitert en del andre litt yngre som også har en tendens til å gjøre litt for mye ut av seg) ligger problemet ofte i det å drikke sprit. Vi har etter mye om og men bestemt oss for å ikke servere sprit i form av drinker, shots eller lignende i baren. Det blir en bar, men der blir det kun servert øl og vin, og avec til kaffen og det er det hele!

Møtte faktisk kritikk på dette også, med kommentarer som at de da fikk ta med seg spriten selv. Dette gjorde meg rett og slett ganske så forbanna at jeg fortsatt har problemer med å svelge det helt unna.. synes det må være mulig å respektere folks ønsker denne ene dagen, og da gjelder det samme dersom brudeparet ønsker null alkohol. Gjør som dere føler er det beste for dere, det er deres dag, ikke alle andres! Som du selv sier, det er dere som skal gifte dere, ingen andre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...