lillemirakel!! Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Er selv 26 år og broren min er 28,og vi har tidligere hatt et veldig tett bånd. Han har liksom aldri hatt noe langvarig forhold og jeg tror han begynner å bli litt redd for å bli evig ungkar:-) i tillegg er han en kverulant uten sidestykke og har en humor som jeg i svangerskapet ( les...hormoner:-)ikke har syntes har vært grei. Det har vært sarkasme og tull fra dag en om hvor vi bor( på landet) og hva jeg gjør..... så sa jeg i fra og det hele ble til DEN krangelen hvor han liksom skvetter til mot meg slik at jeg trodde han skulle slå!! han ville ALDRI gjort det, men så utrolig barnslig å gjøre!! mot en gravid søster!!??? Så nå¨er forholdet bare stilnet av...jeg gidder ikke involvere meg i hans liv når han ikke gidder å spørre hvordan det går engang:-) Har sendt et par medinger der jeg spør hvordan d går med han og at jeg vralter rundt osv:-) Får bare to setninger til svar og ikke noe om meg..... hva slags forhold har dere til søsken?? VIrker som han er sjalu pga at lillesøster har "alt", solid forhold, bil , hus og barn på vei....skulle ønske han var glad for meg jeg!!
HokusPokus&Filiokus Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Det der høres ikke godt ut. Kan virke som han er sjalu da ja.. Jeg har to yngre søsken, den ene 2 og den andre 10 år yngre, jeg har ikke noe godt forhold til dem, aldri hatt det heller. Prøver å bite tenna sammen, så sønnen min kan få et godt forhold til dem, men de passer på å treffe han når han er på besøk hos moren min. Håper du får et godt forhold til broren din igjen, Lykke til
Vil Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Kanskje han er homo? Ville tatt en prat med ham og spurt ham hvorfor han oppfører seg så sjalu og stresser med noe på egenhånd når det burde være deg og barnet som er i fokus. Det er jo bare å samle flokken nå som det blir familieforøkning!
AnMar Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Har en 4 år yngre søster, og vi har aldri hatt noe nært forhold. Vi er to veldig forskjellige mennesker, og jeg synes kommentarer som at " dere må jo være venner - dere er jo familie" er veldig kjipt å høre. Det er ikke gitt at man trives ilag fordi om man er barn av samme mor og far. Det kan jo hende bror din føler at siden han er eldst så skulle han vært først ute med "voksenpakka". Uansett er det synd hvis den ene krangelen skal ødelegge det forholdet dere hadde. Snakk med han alene, og spør om hvorfor han reagerte sånn når du sa ifra om hvordan du opplevde kommentarene hans. Lykke til
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Kan jo ikke egentlig svare på om han er sjalu, men et eller annet må jo ha utløst denne oppførselen. Mulig du er ekstra touchy pga hormoner, men det er da vel ikke noen god grunn for han å være så barnslig likevel.. Av og til synes jeg det er rart å høre hvor lite åpne folk er med hverandre(ikke din situasjon spesielt, men generelt på bim og dib), og i din situasjon hadde jeg ikke vært NOE reservert med å spørre om grunnen til oppførselen - i et forsøk på å ordne opp og ikke starte mer krangel såklart.. dere var jo gode venner før? =)
Linn...*Førstegangs* Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Det er godt å se at ikke alle i verden har et fantastisk forhold til sin bror! Jeg snakker sjeldent med min og dette til tross for at vi er tvillinger. Det er trist, men jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre med det. Etter at jeg fortalte han at jeg var gravid har han ikke ringt meg en eneste gang for å høre hvordan ting har gått, og det er sjeldnere enn vanlig! Jeg tror nesten han er redd for meg nå, han vet ikke hvordan han skal forholde seg til meg, og nå forandres livene våre enda mer, slik at vi får mindre til felles enn det vi hadde fra før. Kanskje dette er noe av grunnen til at broren din oppfører seg rart? Kanskje han føler at han mister deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå