Gå til innhold

Å gå gravid er noe piss!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer bare på om det er flere der ute som ikke synes at det er noe stas å gå gravid??? Kanskje det bare er meg.

 

Opp igjenom alle år så har jeg sett med misunnelse på venninnene mine når de har gått gravide. Det har virket så idyllisk når de har sittet lett henslengt i sofaen og støket over magen. Kjøpt barnetøy og snakket om bilsete og vogner. Alt har virket så naturlig og fint.

 

Men hvorfor i all verden er det ingen som har fortalt meg at det er helt piss å gå gravid. Det er som om kroppen lever et helt annet liv enn det jeg egentlig vil. Jeg sover og sover. Er kvalm og kaster opp. Har kynnere som er stort sett konstante og en mage som bare er i veien. Ingen av klærna mine passer og mammabukser er tortur. Buksene sagger ned slik at rumpa ser dobblet så stor ut når jeg går og når jeg setter meg så strammer buksen over skambeinet. Jeg er trøtt og sliten og jobben er helt dritt ettersom jeg ikke klarer å gi ALT. Humøret det svinger hele tiden.

 

Jeg kan ikke tro at jeg bare er halveis.....Sukk!

 

Sånt! Nå har jeg fått ut all frustrasjoen og må gå tilbake til jobb:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde håpt på noen som skriver inn noe om dette, har hatt lyst selv, men vil ikke være for klagete, klage gjør jeg te samboer så det holder... stakkar han!!!... jeg gråter 4-5 a 7 dager i uken..!! sur og grinete..ja , det er nesten ikke odr, enig ang klær og alt det der.. AMEN liksom..!! keep it up sier jeg bare.. lettere sagt enn gjort!!!! vil bare si jeg støtter deg i din sak for vi er to, er å halvvegs nå og det er ikke bare kos nei, laangt ifra..

klems te deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som sier hvordan det virkelig er! Jeg er kvitt de verste plagene nå den siste uka, men hittil har graviditeten bare vært no skikkelig herk! Og det sier jeg som har prøvd i nesten to år før det klaffet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig...har vært kvalm hele første trimester og nå er jeg bare utslitt, sover masse, gråter masse og har begynnende bekkenløsning...og er halvveis!!vil bare legge meg under dyne og sove resten av tiden...og jeg føler alle blir forskrekket når jeg sier at jeg ikke synes det er noe særlig å være gravid...det betyr jo ikke a jeg blir en dårlig mor!! det er godt høre det ikke bare er meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et sutrete innlegg!!

"Men hvorfor i all verden er det ingen som har fortalt meg at det er helt piss å gå gravid" spør du. Sikkert fordi de ikke har opllevd at det er "helt piss" å gå gravid, hva enn det måtte bety...

Jeg er lykkeligere enn noen gang, flott i formen, om enn veldig trøtt og sliten og kvalm hver morgen. men, hvilket under å være gravid. Fantastisk, for meg i alle fall:-)

Synes bare du la det frem på en tåpelig måte. Må da tåle å være kvalm og trøtt, du bærer tross alt frem et nytt liv!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bruker selv mammabukser, døds kule og veldig gode å gå med. Mammabukser er ikke tortur:-)

God bedring og lykke til videre:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at mange gravide OPPLEVER GRAVIDITETEN FORSKJELLIG!!

Synd at noen (inkl.meg selv) ikke har kjent seg så gode i formen mildt sagt, i forhold til noen som er helt topp i form... Hadde håpt på litt mer respekt for hverandre..... at noen har en jævlig dag som noen skriver, og noen merker ikke noe negativt av noe slag og alt er fryd og gammen..

hormoner prater for seg selv.. er ikke rart det er skrevet bøker om dette i bunkevis om at hormoner gjør at man føler seg både det ene og det andre.. og dette er skrevet av kjente leger/jordmødre.. og andre folk som har peiling rundt om i verden.. jeg belærer ingen, men kanskje alle bør tenke seg om før en forteller andre hva som var galt eller rett av det de skriver.. de skriver hva de isåfall føler når de føler det.. hmm.. noen som "reagerer" sånn som så på dette også.. men da har jeg fått det ut ihvertfall.. lykke til alle sammen og gratulerer med magene deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har iallefall ikke kunne fortelle mine ikke-gravide venninner at det å gå gravid er noe piss.. Jeg stooorkoser meg meg den voksende magen! Skjemmes stort sett av kroppen min til vanlig, men nå som jeg er gravid går jeg lett og viser stolt fram den fine magen min :)

Da jeg gikk gravid med jegnta mi, som er 1,5 år, sa jeg at jeg kunne gått gravid livet ut (dette sa jeg helt på slutten, var ikke lei).

Synes det er helt fantastisk å gå gravid og bære på et kjærlighetsbarn som stadig gir meg gode tegn på at den har det godt inni der og at jeg tar godt vare på h*n.

(Ja, jeg var kvalm i de første 14 ukene, som ikke er særlig praktisk når man er hjemme med et turbotroll. Og jeg har bekkenløsning som begynte før testen ble positiv.. Og er kjempetrøtt og sliten.)

Men jeg EEEeeelsker å gå gravid ::))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det å være gravid er det beste i hele verden!!! tenk da vi har ett barn i magen og vi kjnner det beveger seg, ingenting er bedre enn det!!!

Jeg har også vært dårlig, kvalm, migrene så det holder og er sykemeldt pga ryggen!!!! noe driiiiit, og for å ikke glemme at eg legger på meg og syntes eg er driiiiiiit feit!!!! men hallo, det er helt verdt det:) så eg syter eller klager ikke:) ( ok då men bare litt)... Men man må tenke at det kommer noe godt utav dette her og det er deres lille datter/sønn:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he;) morsomt å lese innleggene deres. Jeg er enige i begge,føler på en måte at det er et under å være gravid, veldig spesielt, men også til tider følt meg ganske lei, og føltes ikke helt verdt det når jeg sleit med kvalme og oppkast helt til uke 14... etter det har formen vært fin, men jeg gleder meg egentlig allerede til å se henne, så håper tiden går fort, og at jeg kommer meg vel gjennom fødselen! Lykke til jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen har det helt jævlig og andre har det helt flott under graviditeten. selv er jeg veldig heldig og har ingen problemer.

men alle må få si sin mening og sutre så mye de vil. de som ikke vil høre kan lukke ørene. vi alle er forskjellige. god bedring til alle som er dårlige.

lykke til jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forfatter av ”Å gå gravid er noe piss!”. Av en eller annen grunn så ble dette et anonymt innlegg og det var virkelig ikke meningen. Mitt navn er Anina og jeg står for hvert eneste ord.

 

Tusen takk for all støtte jenter!

Jeg kan være enig i at dette ble et sutrete innlegg men jeg trodde at det var nettopp derfor vi har et slikt forum?! Jeg var av den oppfatning at vi kan skrive om det som er positivt OG negativt.

 

Kjære ”Anonym”, (lenger oppe på siden). Jeg ble faktisk lei meg når jeg leste innlegget ditt og du fikk meg ikke akkurat til å føle meg noe bedre. Slik mange andre har skrevet så er det ikke alle som er i fin form under graviditeten og det er ikke alle som synes at det er helt topp å få mage. Skal jeg ha dårlig samvittighet for at jeg ikke synes at det er helt topp å gå gravid?

Jeg er ikke desillusjonert og tror at alt skal være lett eller at livet skal være helt som før. Det jeg ville frem til var at jeg ikke var forberedt på at det skulle være så hardt både på kroppen og psyken.

 

Og dersom det skulle være noen tvil: Jeg er kjempe glad for at jeg endelig skal få en liten gutt. Jeg er sikker på at jeg kommer til å bli en helt topp mamma selv om jeg fortsatt synes at ”å gå gravid er noe piss”!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig!

må være lov å ikke nyyyte plagene fullt ut, uten at noen

skal gni det inn hvor flott og fint de har det! så bra for dere da! -jeg har det flott og fint maange dager jeg og, men noen

dager er det piss -rett og slett, og hormonene bobler inni meg! jeg gleder meg til å bli ferdig med detta jeg, og til å holde den lille frøkna i armene<3 sånn er det for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt enig med deg i det du skriver.

Har en venninne som fikk sin tredje i sommer. Hun sier at hun kunne godt hatt enda flere barn dersom hun bare slapp svangerskapet. Vi opplever det forskjellig. Selv koser jeg meg m å gå gravid. Er ikke helt ærlig hvis jeg sier det bare er en dans på roser, men alt i alt så liker jeg det!

 

Når barnet kommer, får du belønningen for strevet, og det er verdt det! Jeg går med min tredje gutt nå.

 

Synd at de som skal svare så negativt på innlegg for frustrasjon, ikke er i stand til å stå for det de skriver, men skriver under med anonym...

 

Du må ha masse lykke til!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare si at jeg er helt enig med deg..:) Å være gravid kan være fint noen dager, men noen dager kan det føles helt forferdielig..Hormonene løper løpsk, skriker for ingenting.. å har masse,masse hodepine, ikke så deilig bestandi, en kan bli kjempesliten...

 

Men glede mæ t den dagen babyen kommer å en bare kan kose seg..:)

 

Bra skrevet, trur d e mange som føle d sånn, men som ikke tørr å si d høyt..:)

 

Lykke til alle sammen!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn blir man sett rart på hvis man gir uttrykk for at man ikke synes det er toppen av lykke å bli sliten, kvalm, tett i nesa, ha kløe, hormonsvingninger og alt som kan følge med å være gravid. Jeg er utrolig glad for at vi endelig skal bli foreldre, men graviditeten i seg selv scorer ganske lavt på festlighets-skalaen ;)

 

Når jeg snakker med venninner om dette kommer det frem at jeg er langt fra den eneste som ikke syns det er bare stas å gå gravid, men siden dette aldri har v'ært samtalemne tidligere, er det jo tydelig at det er noe mange ser på som litt tabubelagt å bringe på bane. Man skal jo være så lykkelig...

 

Det er sikkert vanskelig for noen å ta inn over seg, men av og til føles det faktisk helt piss å gå gravid!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg skriver på disse sidene, men ville sjekke om det stod noe om jenter som synes det er kjipt å gå gravid. Heii!! Her er det en til. Mest fordi jeg ikke aner en dritt om framtida og føler meg som en rugekasse og at hele mitt sosiale liv er borte. Møter ingen lenger! Og kjæresten min forstår visst ikke det. Ikke mamma eller søstra mi som har barn heller. Men jeg kan ikke vente til den dagen da jeg skal møte jenta miii... Skulle bare ønske jeg var i lykkerus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

For meg er det helt uvirkelig at noen synes dette er noe piss. Jeg har strevet i 8 år og kan ikke bli gravid på egenhånd. Har hatt maaaange ivf forsøk som har kostet masse psyke og en del fysiske smerter og maange penger. Så jeg er bare kjempe lykkelig over at jeg endelig har greid det, selv om man er litt stusselig form, kroppen blir stor og du orker ikke alt det sosiale.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at graviditet er livets mirakel og alt det der, og det er stort å kjenne den lille sparke ivrig i magen, og gud som jeg gleder meg til å hilse på baby. Men det med å ligge på sofaen en hel sommer pga trøtthet og kvalme, det å ikke orke å trene overhodet, noe jeg har levd og åndet for tidligere, det å ikke orke bli med venninner på kafe og dermed bare gå hjemme i heimen redusert til det å være rugekasse, det er faktisk å være fratatt så mange av livets vanslige goder at jeg synes ikke det er noe i nærheten av sutring når jeg absolutt slutter meg til konkulsjonen om at graviditet er oppskrytt. Når man mister så mye en periode av livet sitt så kan det gå på humøret løs, uansett hvor mye man gleder seg til baby og vet det er forbigående osv. Det er utrolig vanskelig å finne lykken i sofaen hvis man er vant til å være aktiv. Jeg synes dere som prøver å være belærende i forhold til dette og kaller det sutring osv kan ta arrogansen deres og putte et visst sted! Man må få lov å si hvordan man føler det uten at tvangslykkelige mennesker kommer og forkynner det glade budskap og forlanger at vi alle skal være og tenke som dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er så enig i det du skriver fertilia! :-)

 

Selv har jeg foreløpig ett perfekt svangerskap, er 20+4 på vei og så langt ingen plager. Men samtidig kan jeg ikke si att jeg nyter det å gå gravid på samme måte som mange av mine venninner har gjort..

De sier det er så flott å gå gravid og att de kunne tenke seg å være gravide hele livet...sånn føler ikke jeg det.

Selv om jeg heller ikke hater det så er jeg mer eller mindre likegyldig til det å gå gravid foreløpig i hvert fall...kan hende det forandrer seg etterhvert?!? Tiden får vise det..

 

Men jeg er heldig som fortsatt klarer å jobbe fullt og være så aktiv som jeg ønsker, for hvis jeg ikke hadde klart det så hadde pipa nok fått en annen låt ja...Tiden går så mye fortere når man er aktiv..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er med at mammabukser er tortur.

De er kjempe ubehagelige. De er som vanlige bukser og presser nede ved knappen masse, og den store øverste delen er bare for å holde buksa oppe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange forskjellige meninger - høres nesten ut som at de som ikke har det greit i graviditeten ikke ønsker barnet??? Det er vel milevis fra sannheten vel!

 

Jeg er glad og lykkelig over å VÆRE gravid. Kjenner lillegutt sparke og romstere der inne - det er en følelse jeg elsker. Pluss at det om noen mndr. kommer et nytt, lite menneske til verden :-) Slippe å holde inn magen. Fantastisk! Og det finnes ingenting i verden jeg er mer lykkelig over enn at jeg skal ha barn.

 

Men så skal det sies at bekkensmerter fra uke 6, hovne fingre og ben, fingre som dovner bort, treg(!) mage, søvnforstyrrelser, å være trøtt og slapp med generelt lite energi, flere UVI, komplikasjoner som blødninger og magesmerter, ikke klare jobben min som før, hodepine, mammabukser (hater dem!), halsbrann, humørsvingninger, være så påpasselig med hva man spiser og drikker osv. ikke er det beste i verden. I tillegg til bekymringene jeg faktisk har. Bekymringer for at det ikke skal gå bra.. Og hvis jeg allerede nå har disse plagene... Hva skjer senere i svangerskapet da?

 

Er vel seriøst ingen skam å ikke like de tingene der vel? At det er plager som følger med, i større eller mindre grad, er helt åpenbart. Og det er på en måte også helt greit, men ikke nødvendigvis det beste i verden. De som sier at de elsker alle plagene som følger med har enten ikke hatt plager, eller så lyver de så det renner!

 

Noen kan sikkert danse seg gjennom svangerskapet i super form osv. Men slik er det ikke for alle. Og jeg må si at jeg synes det er godt at det er flere som føler det på samme måte som jeg gjør iblant.

 

Til slutt vil jeg også tilføye at jeg prøver å ikke fokusere på alt som er dritt, men heller tenke på det som "ting som følger med", og fokusere på det positive. Det gjør ting lettere, men noen ganger må man da kunne gi litt etter..

 

Jeg har aldri tenkt på hvilken stor jobb man gjør når man er gravid, men har innsett at det faktisk er en "jobb" som undervurderes kraftig.

 

Stå på jenter - dere (vi) er skikkelig flinke!!! :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...