Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Jeg og kjæresten min skal gifte oss. Vi skal gjøre det enkelt men stilfullt og det skal koste minimalt. Vi har snakket fram og tilbake om dette og vi vil virkelig gifte oss, men vi føler at å bruke en formue på det er på en måte ikke oss. jeg kritiserer på ingen måte de som gjør det for hadde jeg hatt penger til det så hadde jeg også gjort det. Men jeg føler meg virkelig komfertabel med å gifte meg enkelt, bare for å virkelig bli ett med min kjære=) tenker litt på å ha enkel mat som lages selv..tips?? (ikke sodd og lignende) blomster fikser jeg selv hår, sminke og negler fikser jeg selv brudekjole kanskje leier jeg?? Vil ha en enkel men nyyydelig kjole tenker at alle stiller med alkohol til festen selv Får familie til å bake kaker, baker kanskje bryllupskaken selv venner kan evt servere under middagen skal designe våre egne billige ringer=) Bryllupsreise finner vi ut av..evt ønsker oss reisegavekort i gave hvis noen absolutt vil ha med gave. Jeg tror det kan bli verdens fineste bryllup..for oss=) Tar gjerne imot alt av tips og ideer=)
gull-ønske Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Hei anonym! Hvis du sender meg en personlig hilsen, kan jeg gjerne dele av våre sparetips ang. maten. Vi serverer 3-retters middag (ikke koldtbord) til ca. 100 stk. Lager noe, kjøper noe.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Det høres ut som dere egentlig ønsker dere det "ordinære bryllupet", men betale minst mulig..? Første bud er å bli enige om en maxsum dere ønsker å bruke på bryllupet. For at det skal bli stilfullt, men allikevel billig kan det egentlig være lurt å tenke litt utradisjonelt. Gå utenom det "vanlige", med lang gjesteliste, 3-retters middag, levende musikk og fest. Reis til utlandet bare dere to, kanskje etter å ha hatt en liten seremoni på rådhuset, inviter kun de aller nærmeste hjem til dere selv på en bedre middag, mulighetene er mange, bare fantasien setter grenser
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 høres ut som du har mange gode ideer som kan være med påå gjøre det billigere;o) Hva med vinterbryllup da??? Det er ofte billigere..
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 - får noen du kjenner til å lage maten, gjerne en som har kontakter som kan kjpe råvarene billig hvis det går an.. vi skal ha stek(lam), poteter, saus og div tilbehør. blir ikke såå dyrt tror jeg nå vi lager det selv, og får kjøttet billig..(finn en bonde som selger lam billig?) -lag brudebuketten, brudekaka, dekorasjoner, og alt sånnt selv/noen dere kjenner.. hvis du ikke er veldig kresen og vil ha noe voldsomt er det fullt mulig. -få noen som har godt kamera/kan fotografering til å ta bilder istedet for fotograf.. -bryllup utenom sommer/vår/tidlig høst er vel ofte litt billigere.. -finn billig lokale..de er også ofte billigere utenom sesongen..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Slik gifter jeg meg billig i høst, men fortsatt med stil: - hjemmelagede invitasjoner er sendt ut - brudekjolen er kjøpt på finn.no (billigere enn å leie + at den sikkert kan selges etterpå) - klær til brudgom er leid. undersøk pris flere steder. det kan være store forskjeller - brudebukketten lager jeg selv - gjør hår og sminke selv, få evt hjelp av en venninne - vi inviterer ikke til til stor, fin middag, kun fest på kvelden - flere av gjestene tar med kake + at jeg baker litt selv (har valgt å kjøpe selve bryllupskaka siden jeg ikke er så god på fine kaker...) - lapskaus til nattmat - har funnet et rimelig lokale som vi har hele helga, bruker fredagen til å pynte og søndagen til å vaske - all pynt hentes i naturen. masse fine farger ute nå - har valgt å bruke penger på fotograf, siden jeg ikke kjenner noen som føler seg trygge på å ta bildene - lager takkekort selv. "selvgjort er velgjort" Poenget er at om man er villig til å legge ned litt innsats selv, er det fullt mulig å få det ganske billig
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 ja vi kommer til å gjøre det meste selv. fotograf trenger vi ikke for vi har en i familien. Skal invitere kun de nærmeset på en enkel middag og resten til fest der de har med drikke selv. Mormor kan hjelpe meg med maten så det er ikke noe problem. Skal være vinterbryllup=) Har alltid vært drømmen min det=) er forresten anonym for at ingen skal vite det enda, og det er en del her inne som kjenner meg=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå