Gå til innhold

Bli en sol!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne artikkelen på en kristen organisasjon sin side. Synes den var veldig fin...

Bli en sol i alt du gjør – en som kan bryte gjennom skyene og varme andre menneskers hjerter!

Av Daniel Strubhar, Canada

Kan det sies om deg og meg at vi er som solen, skinnende i vår kraft? Når solen skinner i sin fulle styrke, er det umulig for folk å ikke legge merke til varmen og lyset den utstråler. Solen skinner bare på full styrke når det ikke er noen skyer. Av og til kan værmeldere si noe slikt som at «morgentåken vil forsvinne i løpet av formiddagen». Med andre ord, det varme solskinnet må først påvirke skylaget. Når det er blitt varmt nok til å fjerne skylaget, kan solskinnet komme fram og varme menneskene på jorden!

Dette kan også skje i mitt personlige liv: Den kraft og styrke som Gud gir meg, må først brukes til å fjerne «skylaget» - synden i kjødet mitt som hindrer lyset og varmen i å trenge gjennom. Dette skylaget er tykkere enn de fleste av oss vet! Men når den himmelske sol skinner av full kraft på min menneskelige natur og begynner sitt arbeid der, så vil ganske snart en stråle av lys og varme trenge gjennom, og så en til, og enda en. Snart begynner andre å oppleve at det faktisk er noe velsignet og godt som kommer fram fra mitt liv, noe ekte og varmt som trekker dem mot et liv hvor de også selv kan bli en sol. For et liv å leve!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden den er funnet på heter www.brunstad.org. Verdt å ta en titt!!!

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...