ajate *høygravid* Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Har knappe mnd til termin og den lille tumler fortsatt rundt der inne. Her er hodet langt fra festet. Er dette vanlig? Min første lå riktig i god tid, sånn er det ikke denne gangen.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Jeg har UL-termin på tirsdag (5 dager) og her er det full rulle enda! :-) Førstemann var festet tidlig, løsnet og turnet igjen et par uker senere, for så å feste seg for godt tre uker før termin. Det er ganske vanlig at hodet ikke fester seg før under selve fødselen hos flergangsfødende, siden bekkenet er litt mer romslig etter tidligere fødsler.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Jeg er i uke 36+4. Hodet er ikke festet enda. Var til kontroll hos jordmor i dag, og hun sa at hodet ikke kom til å feste seg. Det rullet visst godt hodet slik jeg forstod det, selv om det lå plassert langt nede i bekkenet. Det var visst slik at det ikke alltid fester seg hos flergangsfødende. Bekkenet er visst utvidet etter forrige gang.
shari_z Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Hos meg er hodet festet. Visste ikke dette, men legen sa det da jeg 34+4, og igjen på mandagen 36+4, så regner med at det er sant. Trodde ikke det var vanlig hos flergangsfødende, men har lurte på om det skjer hos meg siden nr 1 og nr 2 var veldig liten (fhv 1340 gm og 2710 gm) ved fødsel og at bekkenet mitt derfor er ikke så veldig utvidet? Aner ikke, jeg.
*Lissi* Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Venter nummer 4, og har termin om 9 dager. Hodet er festet her.
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Hodet (eller rumpa, har usikkert leie til sykehuset får ut fingeren og gir meg time for sjekk...) er ikke festet her heller. Er 36+4 i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå