Gå til innhold

Er dagens komikerer/stand up-ere morsomme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes både og..... Nå får jo Anne Cat gjennomgå fordi hun langer ut mot bl.a. Vendela og Jan Thomas......!

Det jeg synes er så forskjell på "dagens" humor, og kanskje bare for noen tiår siden, er at dagens humor er mye mer ondskapsfull og hetsende. Tenkter på bl.a. Trond Kirkevaag som også gjorde "narr" av kjendiser, men det var aldri noe ondskapsfullt. Han tok de bare så på kornet og ikke minst på en morsom måte! De som ble parodiert kunne også smile og le av det, uten å føle seg tråkket på eller hetset. Har jeg rett??? Hmmm.

Er det gøy når folk nærmest blir mobbet som underholdning, eller er det bare dumt/barnslig/lite oppfinnsomt e.l.? Jeg kan nok også trekke på smilebåndet av Anne Cat, men innimellom synes jeg hun og mange andre bare er usmaklige.... Mulig jeg er blitt for "gammel"....!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I så fall er jeg også gammel. Noen ting kan jeg også le godt av, men sjeldent av direkte hetsing sånn som feks nå om Vendela. Jeg kjenner henne ikke og kan dermed syns at enkelte utsagn kanskje er "dumme", men ikke noen grunn til å henge ut folk for det. Selv om parodier kan være morsomme da!! :o) Når de går mer på hvordan folk uttrykker seg og sånn - holder jo på å daue de gangene folk parodierer meg feks (takk gud for at ikke det blir kleistra utover tv'n, hehe).

Skrevet

Nei jeg synest ikke det.

De moroprogrammene som var før er mye bedre. Tom den dag i dag! (Enda de fleste har blitt vist et par ganger før)

Var på julebord med Terje som underholdning. Han hadde 1. bra, resten var bare gøgg. Ingen som lo.

Men til den første lo alle mye.

Er enig i at humor som går på andres bekostning har blitt dårligere. Før var det morsomt, nå gjør de det på en bakslag måte.

Skrevet

Jeg synst det må være lov å ha forskjellig humor. Det at AnneCat har utsolgte forestillinger er jo fordi de fleste synst hun er morsom. Måtte selv le over hvordan hun beskriver Vendela og Jan Thomas - og synst det er meget rart at de ikke kan le av seg selv. De er i rampelyset og må kunne tåle av ulike mennesker har ulik oppfatning av dem. Det blir for dumt at Vendela kan stå på "Top Model" og si "Jeg er ikke her for å være vennen dere" - og så skal ikke AnneCat få si det samme til henne.

Den som bør passe munnen sin er Vendela på "Top Model" - det er mobbing det!

Ellers vil jeg si påstå at de fleste har samme tanker som AnneCat - vi tør bare ikke si dem høyt. Trodde virkelig JanThomas at ingen skulle reagere at han gikk på barnerov?!

Skrevet

Godt det ikke bare er meg... He, he.

Skrevet

PS: Svaret mitt var til nyttnick og Yaddaline.... :)

Skrevet

Mange er ikke det.

Men Dagfinn Lyngbø, derimot, han er bare helt genial. Morsommere menneske skal man lete lenge, lenge etter.

Skrevet

Men Kirkvaag er vel et av de morsomste menneskene som noensinne har levd.

Skrevet

Jeg syns Anne Kat. er kjempemorsom, fordi hun faktisk har litt mer intelligent og litt dypere humor enn bare å snakke nesten likt som Mette-Marit f.x.

Og Vendela/Jan Thomas-opplegget er jo bare så bra, ref. til et innlegg jeg hadde tidligere i dag.

Dagfinn Lyngbø ikke så morsom, han sier bare "æææhhh ..øøøhh...". Og har prompehumor som bare funker på fulle menn over 35. Haha.

Skrevet

ED DA

Kan være delvis enig med deg også. De som er kjendiser må "tåle" å være mer utsatt for ting og tang, men det jeg mente med hovedinnlegget mitt, er at humoren blandt de som underholder har forandret seg masse. Klart ting forandrer seg med tiden, men å gå fra uskyldig morro til mer ondskapsfull morro, synes ikke jeg noe om. Uansett hvordan enkelte kanskje fremstilles i tv-program osv. og de ut fra det lager sketsjene/replikkene sine....!

Han som parodierer Jan Thomas nå for tiden er jo morsom. Han tar frem mange "blinkskudd" uten å være ufin. Han gjør jo narr av Jan Thomas, men JT syntes jo selv at han var flink og morsom til å etterligne seg selv! Hva egentlig Anne Cat har sagt om JT og ev. Vendela vet jeg ikke."Snakker" nå mest ut fra hva jeg har lest i media, og i følge det er det ikke pent/morsomt....

Skrevet

Jeg syns også at Anne Kat er/kan være megamorsom, og da hun var med i Nytt på Nytt kunne jeg le så jeg grein, men det var som regel ikke over uthengingskommentarer. Det er liksom en grense mellom hva som er morsomt å poengtere syns jeg, og hva som på en måte blir ondsinnet latter - en grense som ikke alltid er like lett å balansere på. Jeg har ikek sett siste showet hennes, men det jeg leste om det i artikkelen, var det flere deler jeg nok kan si jeg ikke hadde ledd av selv om jeg hadde vært der. En ting er å komme med en kommentar, noe annet er å gjøre et helt nummer utav ting.

Skrevet

Jeg kan også tenke mye rart om folk og fe, men man MÅ liksom ikke si alt høyt. Erfaring tilsier jo at "morsomme kommentarer" lett kan grense over til mobbing og da syns jeg heller man kan la være. Man er liksom ikke idiot selv om man kan si noe dumt.

Skrevet

Joda - jeg skjønner poenget ditt jeg også.

Men jeg synst bare at det som står i media og som AnneCat skal ha sagt er morsomt. Ser ikke noe mobbing i det hele tatt. Vendela sier jo selv at hun ikke vil ha kritikk om boken sin fordi da selger den dårlig. Er det ok at kritikere gir dårlig kritikk, men ikke AnneCat?

AnneCat spøkte også om at kjæresten til JT ikke kom inn på hennes show fordi det hadde 20års aldersgrense (kjæresten er 19). Jeg synst dette var en morsom kommentar jeg. Ikke noe mobbing eller vulgært.

De eneste som klager over at dette er mobbing er jo hovedpersonene selv. Det har de sin fulle rett til, men samtidig må da noen mennesker også få le av vitsene. Kjeniser (og andre) bør så absolutt kunne tåle mer enn dette. AnneCat ler av voksne mennesker og underholder voksne mennesker - bare synd at noen ikke klarer å ta det som voksne.

At JT ringer avisen og forteller at AnneCat har tatt botox er iallefall lavmål. Men kanskje han også prøvde å være morsom...

Skrevet

Helt enig med Queen of Fools. Dagfinn Lyngbø er GENIAL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...