metaMORfose Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 i dag gikk 9 åringen avgårde med lue. ) Vesla har brukt pannebånd noen dager, men stort sett bare på morgenen. Det blir jo varmere utover dagen. Jeg er ikke hysterisk med dette med lue og ull og dill og dall. Her er vi ganske rolige på det aller meste. ) Men det er et faktum at lufta er høst-skarp her på Østlandet nå. Ingen av dem har begynt med strømpebukse under vanlig bukse enda. Hvis vi begynner med altfor mange klær nå, så har vi et problem når de aller kaldeste gradene setter inn. Altfor mange foreldre kler på barna altfor mye, de blir syke av å gå å svette hele dagen også.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Min gikk også avgårde med hue i dag morges. Men tror dette var like mye for at han hadde fått ny Spiderman hue.. hehe.. Men synes det er greit de begynner tidlig med hue og venner seg til å gå med dette. Jeg har en fryse pinne av en gutt, så sliter mange ganger med å kle på han. Og sier til han at han må ta av seg hvis han blir for varm eller kle på seg hvis han er for kald. Men det er jo mye arbeid og kan gå glipp av litt lek da, så det gjør han ikke så jeg har lagt merke til. Ser også at mange kler på barna for mye. Litt kaldt her også på sørvestlandet nå om morgenene, særlig hvis det blåser litt.. Men er god temp på dagen..
Mille** Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Vanskelig med klær på høsten og våren syns jeg, kaldt på morningen men varmt utover dagen. Her har det ligger på 2+ på morningen og 11-13 grader på dagen. Eldste på 10 år går uten strømpebukse og lue, men hun sykler jo til skolen, så hun blir fort varm. Minsten har pannebånd og tynne hansker på hendene og sjal i halsen og strømpebukse på morningen, så kler de litt mindre på henne i barnehagen utover dagen. Høst lufta er skarp ja, men man kan liksom ikke begynne med vintertøy enda, hva skal vi da bruke når det blir 10-20 minus? ;o)
metaMORfose Skrevet 18. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2008 Enig med dere, jenter! Det er for tidlig med vintertøy her hvor vi bor også. Vintertøyet er tilgjengelig, men det er for tidlig å bruke foret dress og varm ull nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå