Gå til innhold

Er det noe holbarhet i denne mersøvn teorien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 6 uker skal bare ligge heeeeeele dagen og suge pupp, legger jeg henne ifra meg ender det 98 av 100 ganger i hyl og skrik.

Om natten sover hun en lengre etappe, etter det er det så som så. Så hun er ikke den som sover mye akkurat.

Så jeg tenkte på det med at søvn avler søvn, og det kan jo sikkert våkentid avle våkentid vel.....

I utgangspunktet er jeg imot samsoving så det vil jeg ikke. Selv om det hadde oppfylt begge våres behov, jeg får sove og hun får kos 24/7.

MEN nå er mannen bortreist et par uker og jeg har hele senga for meg selv. Så tenkte kanskje å teste at hun ligger på han sin plass og at jeg ruller meg bort når hun har sovna. Da vekkes hun ikke når jeg flytter henne over i hennes egen seng etter endt amming.

Blir da liggendes i samme seng, men med like lang avstand som om hun skulle ligget i vugga.

Så sover hun med dette mer om nettene må da de skape en vane. Og søvner avler jo som sakt søvn, så kanskje hun hekter seg av puppen litt oftere om dagen også og sover for seg selv.

Så når mannen kommer hjem er den lille kroppen forhåpentligvis vant til og mer avhengig av søvn om natten...

For denne mamman har nå to slitne armer og trenger å gjøre andre ting i huset også. Ikke minst tilbringe litt mer tid med eldstemann.

Hva tror dere, bør jeg fortsette med kampen om å legge henne i sin egen seng og vente på at hun sover lengre der, eller er det noe i teorien min????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er overbevist om at søvn avler søvn. Merker jo det selv også, i ferier hvor man gjerne sover litt utpå hver dag, så blir man trøttere senere på dagen også. Jeg blir det hvertfall. :) Og du har tydeligvis en liten frøken som trenger mye nærhet. Tror jeg ville gått for planen du skisserer her. Kan alltid venne henne til å sove i egen seng senere. Som de sier, det er ingen tenåringer som sover i samme seng som foreldrene! ;)

Skrevet

Høres ut som en bra plan, hun er altfor liten til å bli bortskjemt.. Gjorde det en stund vi og, pappan la seg alltid på et annet rom fordi han skulle på jobb.

Men har du noe å bære henne i på dagtid? Hvis du har en Mei Tai eller noe sånt kan du ha henne på magen samtidig som du gjør ting og er sammen med storebror:)

Skrevet

Jeg har delvis samsovet med minste, og vi har fått sove mye dette første året begge to. Koselig er det og. :)

Skrevet

Ja og det skulle jeg også si; små barn blir ikke bortskjemte, de har bare behov for nærhet og kos. Det er veldig viktig. :)

Skrevet

Til en viss grad tror jeg også at søvn avler søvn, har iallefall merket at begge mine kom inn i ett veldig godt søvnmønster når de sov godt på dagtid og om natten. VAr de mye våkne ble de fort utrolige.

Det er uansett verdt ett forsøk!

Her i huset flyttet mannen ut av soverommet da eldstemann var liten (de bare forstyrret hverandre med snorking, skriking, og når mannen skulle på jobb) Så jeg har hatt begge mine liggende sånn som du har tenkt å gjøre når mannen din er bortreist, synes det har vært supert! Gjorde som deg og bare rullet meg bort etter amming, mye enklere for begge to =)

Skrevet

Ja har kjøpt en Beco, den har reddet mange situasjoner.....ike minst hentingen av storebroren i barnehagen.

Skrevet

Skal iallfall teste det noen netter og se. Når jeg er alene med to for tiden trenger jeg jo litt hvile innimellom :o)

Skrevet

Søvn avler søvn.

Høres slett ikke dumt ut. Når pappen kommer hjem, kan hun prøve seg i sin egen seng med et overgangsobjekt. Minstemann her sov med min t-skjorte ved siden av seg i en uke, så gikk vi over til å legge ham med et ullteppe. Dette fungerer nå som en slags smokk. Han koser seg med teppet og roer seg av lukten.

Skrevet

det hørtes ut som en bra plan synes jeg ja. er i akkurat samme situasjon selv jeg, men er ikke så heldig at jeg har stor senga for meg selv da. ikke har jeg lyst til å samsove heller, men fram til nå har vi gjort det fordi jeg har sovnet mens hun ligger til puppen, så våkner vi etter noen timer igjenn og bytter side, slik går natten her i gårn. men nå må jeg virkelig ta meg på tak å flytte henne over sin egen seng, for jeg får ikke sove like godt når hu ligger der. men synes det hørtes lurt ut det du foreslo. kanskje jeg må kaste mannen på soffan i natt?? =)

Skrevet

Kommer til å legge henne på samme lammeskinn som hun har i senga og med hennes egen dyne. Så det blir bare det som er under der igjen som er forskjellen for henne.......og at hun ligger 2 meter lengre unna døra :o)

Skrevet

Han kan ta sengen hennes vel...he he.

Skrevet

Ja, jeg tror nok at det er en god plan, og absolutt verdt et forsøk. Jeg har samsovet med begge mine, og var godt fornøyd med det.

Men du må være klar over at jenta di nok ikke vil ha mindre pupp av at dere samsover, hun vil kjenne lukta godt! Dessuten kan denne servicen av masse pupp, og å ligge sammen med mamma, fort bli en vane. Jeg er ikke helt sikker på at det er bare å legge henne i egen seng så snart pappa'n er tilbake! :)

Skrevet

Problemet om nettene ligger ikke i at hun ikke vil sove,men at hun våkner når jeg legger henne tilbake i senga. Puppen sovner hun fra så fort hun er mett,

Så tenkte at hun kanskje kom inn i en god rutine hvis hun fikk fortsette å ligge der hun bl ammet og at heller je flyttet meg. For hun skal IKKE Ligge inntil meg hele natten, kos men en vansklig vane å venne av igjen.

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det, har vært der selv.

Men når man sover sammen, er det fort gjort å sovne inntil ungen, og bli liggende der. Hos oss var heller ikke "problemet" bare at hun våknet når jeg la henne over i egen seng, men når puppen (smokken, som jeg egentlig var) falt ut av munnen. Så da ble vi liggende veeeeldig tett, og det ble de fort vant til! :)

Skrevet

Da er jeg litt heldiger, for hun våkner ikke før je løfter på henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...