Gå til innhold

hva spises det til middag?

Anbefalte innlegg

Most mat er lite populært for tiden, så her går det mye i lett-tygd mat som fiskeboller/kaker, kjøttkaker, pasta og grønnsaker. Ikke så glad i grønnsaker heller, men mamman koker litt hver dag i håp om at det skal falle i smak etter hvert.

Forøvrig ingen tenner enda..

Hva spiser deres små?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138715951-hva-spises-det-til-middag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det ca. halvt om halvt med middagsglass og vanlig middag som vi andre i familien spiser. Av vanlig middagsmat har jeg blant annet gitt henne fiskeboller i hvit saus, fiskegrateng, kjøttkaker i brun saus og kjøttsaus og spaghetti. Alt med veeldig lite tilsatt salt - vi andre har heller saltet maten vår etterpå. Hun har 4 tenner, men da hun ikke hadde noen spiste hun likevel grovdelt mat. Pussig, det der!

jeg lager mye torsk til sara, med mye forskjellige grsaker til, hun er forøvrig veldig glad i brokkoli! har begynt å koke små buketter til henne ved siden av lunch, som hun sitter å spiser på egenhånd (koker de godt, så trengs ikke tenner for å spise de!)

jeg koker grsakene lenge (bruker feks mye brokkoli, asparges, fennikel, løk etc)

og moser de lett med stavmosedings (sånn man bruker til å lage potetmos av!)

og fisken trekker i egen kjele, avkjøler den litt, og bruker bare hendene til å finmose den, da kjenner jeg eventuele bein også.

pleier å være populært.

alt i tomatsaus er også en hit, torsk i tomat er veldig godt, også for store! ;)

men hvis snuppa di ikke liker grsaker, har du prøvd å gi henne små godt kokte biter, som hun kan putte i munnen på egenhånd? gulørot, kålrot og blomkål er søtt, og sikkert godt for de små!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...