Gå til innhold

hva spises det til middag?


tuppa & litjmor

Anbefalte innlegg

Most mat er lite populært for tiden, så her går det mye i lett-tygd mat som fiskeboller/kaker, kjøttkaker, pasta og grønnsaker. Ikke så glad i grønnsaker heller, men mamman koker litt hver dag i håp om at det skal falle i smak etter hvert.

 

Forøvrig ingen tenner enda..

 

Hva spiser deres små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det ca. halvt om halvt med middagsglass og vanlig middag som vi andre i familien spiser. Av vanlig middagsmat har jeg blant annet gitt henne fiskeboller i hvit saus, fiskegrateng, kjøttkaker i brun saus og kjøttsaus og spaghetti. Alt med veeldig lite tilsatt salt - vi andre har heller saltet maten vår etterpå. Hun har 4 tenner, men da hun ikke hadde noen spiste hun likevel grovdelt mat. Pussig, det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lager mye torsk til sara, med mye forskjellige grsaker til, hun er forøvrig veldig glad i brokkoli! har begynt å koke små buketter til henne ved siden av lunch, som hun sitter å spiser på egenhånd (koker de godt, så trengs ikke tenner for å spise de!)

 

jeg koker grsakene lenge (bruker feks mye brokkoli, asparges, fennikel, løk etc)

og moser de lett med stavmosedings (sånn man bruker til å lage potetmos av!)

og fisken trekker i egen kjele, avkjøler den litt, og bruker bare hendene til å finmose den, da kjenner jeg eventuele bein også.

pleier å være populært.

alt i tomatsaus er også en hit, torsk i tomat er veldig godt, også for store! ;)

 

men hvis snuppa di ikke liker grsaker, har du prøvd å gi henne små godt kokte biter, som hun kan putte i munnen på egenhånd? gulørot, kålrot og blomkål er søtt, og sikkert godt for de små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...