Siw1 *mamma til Rikke&Adrian* Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Hva gjør jeg egentlig når hodet ikke er festet? Hører jo at du skal legge deg ned, men har jo begynt å tenke litt på dette nå som det nærmer seg termin. Hva hvis jeg er ute og går på byen eller noe sånt? Må jeg legge meg rett ned på bakken eller kan jeg gå inn i en butikk og spørre om hjelp? Bekymrer meg litt nå da for at det skal skje når det virkelig ikke passer, og ser for meg hvor dumt det må se ut å ligge midt i fortauet i sentrum på en lørdagsformiddag..hehe;)
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Hei, jeg spurte jordmor om det i går (er 39 uker på vei, og hodet har ikke festet seg) og hun mente at jeg ikke trengte å legge meg ned, men at jeg bare skulle ta det med ro, se på hvordan fostervannet så ut og så kunne jeg ringe føden og høre når jeg burde komme inn (alt ettersom tid på døgnet, fint ell. misfarget fostervann, rier ell. ikke etc.).
babygullz <3 vilde Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Kan ikke forestille meg at du skal legge deg ned midt på gata nei.. hadde nok gått inn i en butikk e.l. å lånt en sofa:S og ringt føden og så avgjør jo dem om du skal få ambu. eller ikke...:S
Gjest Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 ny teori sier at man ikke skal legge seg ned, men om du er ute på offentlig sted, kom deg hjem og ring føden for videre veiledning - ingen grunn til panikk fordi om vannet går
babygullz <3 vilde Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Leste at man skal legge seg ned pga navlesnoren akn falle ned dersom hodet ikke er festet.. men jeg har ikke peil. jeg ass.. er bare d jeg har lest=) men ja, jeg ville foretrukket å kommet meg hjem enn å legge meg "ute"
Siw1 *mamma til Rikke&Adrian* Skrevet 18. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2008 Ok..dette var betryggende å høre. Greit å vite hva en skal gjøre hvis en plutselig skjer!
sullemor Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Vært på svangerskapskurs og fikk da avkreftet dette med at en må legge seg ned om vannet går. Grunnen til at de tidligere anbefalte dette var at navlestrengen kunne falle ut, men de sier nå at dette er ikke stor sansynlighet for. Bare ring føden så fort vannet går, så ordner resten seg
Ønskebaby08*12 Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Jeg spurte jordmor om dette for en stund siden, for jeg har også hørt at man skal legge seg ned dersom hodet ikke er festet. Jordmoren min sa at det er ikke så viktig å legge seg ned dersom babyen ligger i hodeleie. Ikke nødvendigvis dersom babyen sitter heller, men da bør h*n sitte langt nede i bekkenet. Er det mistanke om tverrleie bør man legge seg ned. Nå sprute jeg om det samme her inne for en stund siden, og jeg fikk inntrykk av at jordmødre/leger sier ulike ting. Noen sier at man bør legge seg, andre ikke. Så, jeg ville ha ringt til føden jeg dersom vannet gikk og hodet ikke er festet. Tror jeg hadde hatt store problemer med å flate ut midt inne i en butikk, ute på gaten o.l. Er jeg hjemme kan jeg jo like godt legge meg ned.. (nå er jo ikke dette et stort problem for meg lenger da hodet har festet seg nå.)
ChellBell - har født! Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Det jeg vet er at du skal legge deg momentant ned hvis babyen er i seteleie. Du kan ikke gå inn i butikken og be om hjelp, prøve å finne et bedre sted å legge deg ned eller noe.. Du må rett ned uansett om du er midt på fortauskanten alene Og ringe ambulansen med en gang - dette fordi navelstrengen kan falle ut eller surre seg rundt babyens hode. Så fra nå av går ikke jeg mye tur alene lenger.... :s
Tuttelure Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 jordmødre er ikke enig skjønner jeg. jeg var hos jordmor i går, og hun sa at om vannet gikk og hodet ikke var festa, måtte jeg legge meg ned og bli henta i ambulanse..pga at navlesnora kan ramle ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå