Gå til innhold

Orker ikke mat...


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det flere som meg som ikke eier matlyst??

Jeg må tvinge meg selv til å spise.. Eier ikke matlyst i det hele tatt... Skikkelig slitsomt...

 

Når jeg har spist blir jeg kvalm etterpå. Ikke så ille at jeg har kastet opp enda, men skikkelig uvell.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde det slik i første svangerskap, det eneste jeg orket å spise i 1. trimester var helt frisk frukt, alt annet føltes "råttent"...

og senere ble det så fullt i magen, at jeg følte det nesten ikke var plass til mat..

 

nå spiser jeg hele tiden...så spørs om jeg kommer til å legge på meg mer denne gangen. Det hjelper litt mot min kvalme å spise litt, ofte. og frisk luft hjelper, men det er et ORK å komme seg ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkar deg...

 

Jeg har et svært begrenset matinntak selv, så kjenner følelsen. Men jeg blir litt bedre av å spise litt. Men spiser jeg for mye blir jeg kvalm. Forsøk litt om gangen!

 

Kokt potet, kokt ris, loff med noe helt nøytralt (Kavlis magerost) appellsin har hjulpet meg, men kan hende det ikke frister deg i det hele tatt... : ) Lykke til! Få i deg litt farris, så får du også i deg litt salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det er flere som har vært gjennom dette :) hehe

gleder meg til jeg får igjen mat lysten..

er i uke 8 om ett par dager så er jo bare litt over en mnd igjen.. :) håper nemlig det bedrer seg i 2. trimester...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært slik for meg siden uke 4,er nå i uke 8....spyr ikke,men får i meg litt og litt mat! Måtte på vekta i går,har gått ned 8kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, 8 kg var veldig mye... stakkars deg..

gifta meg forrige helg jeg, så jeg har ikke gått ned noe.. har spist masse kaker osv :) så har bare stått stille på vekta...

'

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte Seaband akupressurarmbånd i går, og har hatt en dag og en morgen med nytt liv :) Kan absolutt være verdt et forsøk, men det hjelper ikke for alle da. selges i alle helsekostforretninger og koster rundt 200 kr. en liten pris å betale hvis det hjelper!

 

andre ting som hjelper meg:

spise veldig ofte, men lite

farris bris lime/lemongrass og eplejuice

...potetgull...desverre...

drikke masse vann, (men ikke styrtdrikke...!)

frisk frukt, appelsiner og pærer

 

Gikk også ned 5 kg i 1.trimester første gang jeg var gravid, selv om jeg aldri kastet opp. var alltid kvalm, og alt unntatt frisk frukt føltes råttent

 

Men spiren får heldigvis det den trenger, bare man får i seg nok væske!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med noen tips i denne litt håpløse tiden.

Mat er ikke lett å få i seg om dagen.

 

Men følger rådet om å spise lite og ofte:)

Frukt er faktisk fristene å spise, men noen ganger lukter den kloakk.. (ikke moro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med matlysten......går bra med brødskive med syltetøy eller honning....men tar laaang tid å få de ned!Drikker vann eller saft(husholdningssaft uten sukker) men safta smaker oppkast innimellom

Går også bra med pære og appelsin...og litt banan men ikke for mye!!

Har foeløbig ikke kastet opp enda men holdt på de to siste dagene....!!Ritz salte kjeks og kavring og tørre knekkebrød går også bra!!

 

Håper dette går over snart for jeg blir gaaaal.......blir vannvittig svimmel og daff av å ha det sånn!!!Slitsomt i lengden...Så jeg får håpe det er verdt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...