Graciegirl Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Jippi, jeg er så glad så glad. Lykketrollet, min kjære og jeg skal 4 dager til Praha tidlig i november. Kanskje blir et vennepar med barn med også. Ingen av oss har vært i Praha før, så dette blir spennende! Det blir deilig med et lite pusterom på en helt ny plass. Er det noen som har vært i Praha, kanskje, som har lyst til å fortelle litt?
Trollmora Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Åh, Praha er en nydelig by! Ta med gode sko for det trenger du! Som avslutning bør du unne deg fotmassasje hos noen Thai-jenter i en gate som heter Ryishnika (eller tilsvarende) Det henger et stort skilt med "fotsone-føtter" på fasaden, så det er ikke vanskelig å se. Byen er full av gamle nydelige bygg, godt vedlikeholdte arkitektoniske perler. Tsjekkia er kjent for godt øl, men vinen deres er også kjempegod. Prisene er som i Norge - bare delt på 3 så prisnivået er bra. Bhømisk krystall er rimelig og det er mulig å prute hvis du skal handle noe slikt. Du får jo en kjempeanledning til å handle julegaver! Skjekk denne nettadressen. God tur, november er like om hjørnet )
dritgrei hei hei! Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Heeei, så deilig! Jeg har vært i praha to ganger. Den ene gangen var jeg på flyplassen i syv timer, så det teller ikke, og den andre gangen teller jammen nesten ikke den heller, men jeg fikk 7 timer ute i praha by, sammen med en liten flokk ungdommer. Jeg fant ut to ting. A) DE lager helt utrolig nydelige treleker der, og jeg er lei meg for at jeg ikke kjøpte det jeg ville ha. DE samme nydelige trelekene er til salgs i alle de paralelle gatene, men jo lenger man beveger seg fra den alle mest turisttraffikerte gågaten, jo billigere blir lekene. Det er kult! Så om du finner noe fin, så gå bare inn i gaten ved siden av, eller gaten innenfor der ogjen, og vips så har du spart masse penger. :-) Det høres innmari deilig ut med et familiepusterom midt på høsten. Tenk så koselig det blir! Åhh... :-)
Maud Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Praha er en fin by! Mine tips ligner vel de andres. Gode sko, man går masse. Prøv å gå litt bort fra den tetteste turiststrømmen når dere skal spise, da får dere bedre og billigere mat og mye bedre service. Trikken er et glimrende fremkomstmiddel i Praha, men kanskje ikke med den aller største barnevognen. Kjøp treleker, de er fine og holder bra. Dessuten er den Lille Muldvarpen tjekkisk, vi kjøpte noen populære leker inspirert av den tegneserien. Ikke la dere friste til å veksle penger på gata selv om veksleren er "sertifisert". Vi brukte noen penger på å få gamle ugyldige sedler ;-) Ellers vil jeg tro de har mye fin julepynt der i november. Kos dere!
Trollmora Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Tullsjura som glemte å legge ved lenken... Her er den: http://www.tur-til-praha.cz/
frøydis m/ 4 Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 jeg har aldri vært der, men vil jo bare si at dere må kose dere! Hørtes fint ut med en sånn tur å glede seg til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå