Gå til innhold

Hva syns dere om denne arb fordelingen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han: Kjører bosset ned til veien kvar onsdags morgen.

klipper plen

måker sne

vasker bil

reparerer det som trengs

hugger ved

Jeg: Står opp og steller begge barna.

Lager frokost

ammer

Kjører og henter i barnehagen

lager middag

tar "grov" rydding

støvsuger

vasker hus

vasker, legger sammen og henger opp klær

Sammen: bader

rydder av bordet

legger unger

går ut med boss

små rydder

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg i perm han i full jobb. men blir nok slik når jeg begynner på jobb også.hi.

Skrevet

Kommer an på om du jobber eller er hjemmeværende. Hvis du jobber er det en urettferdig fordeling, siden måking av sne ikke skjer ukentlig/daglig, samme med vasking av bil, klipping av plen, hugging av ved og diverse reparasjoner.

Skrevet

Men betyr det at han setter seg ned etter jobb og ser på at du vasker klær, vasker hus og så videre? Det er jo i så fall helt på trynet. Greit nok når du er i perm, hvis det betyr at du får gjort oppgavene mens han er på jobb, men det blir jo veldig urettferdig når du begynner i jobb.

Skrevet

Dersom dere trives med denne arbeidsfordeling så er det en flott fordeling:-)

Hovedpunktet ved en slik fordeling er vel at man skal føle at man gir like mye av seg selv og at den ene ikke føler at den gjør mer. Dette er jo svært individuelt, alle mennesker er så forskjellig og da kan ikke en slik liste lages på generelt grunnlag. For min del ville jeg ikke hatt den arbeidsfordeling dere har, nettopp fordi det ikke passer til hverken meg eller min samboer. Vi har en egen "liste" som passer oss:-)

Skrevet

Hørtes helt ut som arbeidsfordelingen her hjemme:o)

Er ikke dette ganske greit da? Hvertfall så lenge vi går hjemme.. Blir kanskje litt mer støvsugning og middagslaging på gubben når jeg er ferdig i perm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...