LilleTrille med en tulle Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Tester med billigstrimmler, og i de 2 siste dagene har jeg skyggestreker på de, idag var den bittelitt sterker. Men i bruksanvisningen står det at det eneste som gjelder er teststrek like sterk som kontrollstreken, og det er den jo ikke. Så hva betyr det? El næmer seg, El ER eller ingen verdens ting??? Må også nevne at jeg har aldri hatt noe som helst skyggestrek verken på el eller gravidtetstester, så syntes skyggestrek var kjempespennende!!=) Ps. noen som vet hva slags effekt soppmiddel( pevaryl,canesten) har på sædcellene? har sopp, så om jeg har El så MÅ vi jo ha sex, men burde jo egentlig ikke pga soppen;) hi hi. mvh
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Heisann Lille Trille:) Ja det er nok sånn at teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Dette er fordi kroppen alltid har et nivå av LH gjennom hele syklusen. Når EL nærmer seg, vil konsentrasjonen av LH stige vesentlig, og når EL testen viser strek som er like sterk eller sterkere så betyr det at EL finner sted ca mellom 24-48t. Det er da lurt å ha sex i dagene før testen slår ut slik at det kan ligge sædceller i egglederne når egget løsner. Sædcellene kan leve opp til 6 døgn har jeg lest, men ville heller tatt sjansen på å sex annenhver dag i EL perioden for å være sikker. 3 dager før og 2 dager etter e.l. Tror ikke canesten skal ha noe innvirkning på sæden, men kan ikke svare deg sikkert på det desverre. Håper du fikk svar på noe av det du lurte på da!! Lykke til*
LilleTrille med en tulle Skrevet 18. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2008 Okej, men jeg har aldri hatt skyggestrek på testene før i går da, men kan jo være en lav stigning, uten el da;) Vi bruker egentlig ha sex hvertfall annen hver dag, men har jo ikke blitt til det pga soppen også tror jeg egentlig ikke at jeg har hatt EL på 3 mnd, så regner ikke med noen positive tester. Takk for svar hvertfall=)
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Hvis du er usikker på om du har EL burde du ta en tur til legen å ta en blodprøve. Den viser ikke feil. Mange har jo faktisk ikke EL.. Jeg er usikker på om jeg har det siden det aldri klaffer, men jeg har fått pos. EL test da.. Ikke så enkelt dette her. Hør med fastlegen din ihvertfall. Kanskje du burde prøve pergo. Har ihvertfall lest her inne at det kan hjelpe på EL:) *tvi-tvi*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå