Gå til innhold

Hva slags smokker kjøper dere inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo sååå mye forskjellig! Er det noen som er bedre enn andre? Dere som har litt erfaring...

Og kjøper dere tåteflasker? Og brystpumpe?

Satser på å amme, men vet jo ikke hvordan det går... Har dere kjøpt inn, eller venter dere og ser hvordan det går? Og har dere kjøpt manuell eller elektrisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Silikon tupp smokke, avent tåteflasker og sterilisator (Mann skal ha mye perm) Brystpumpe venter jeg med til etter fødsel fant jeg ut, for å se hvordan det går med amming. Fikk ikke til sist...

Skrevet

Registrer deg på

libero.no

pampers.no

rimi.no

I disse gratispakkene er det smokk (en i hver pakke), tåteflaske (Rimi) badeprodukter, tran, bleier, m.m. Det meste du trenger de første dagene til du ser hva du virkelig trenger ... Brystpumpe kan du kanskje låne av en venninne eller avtale at du kan låne hvis du trenger og kommer hjem på helgen.. Det kan være kjekt å ha en i bakhånd hvis du får veldig brystspreng når melka renner til. Da er det lett å få brystbetennelse hvis man ikke melker ut overskuddet, (Ikk tøm brystet men melk det som trengs etter at barnet er fornøyd, slik at det ikke lenger sprenger).

Skrevet

Vent med brystpumpe til du ser hvordan ammingen går og hvordan melkeproduksjonen er. Hvis du ikke har så mye melk så kan det være litt tungt med manuel pumpe. Men de som har ok med melk pleier å foretrekke den.

I min barselsgruppe husker jeg at det var mange som måtte prøve mange forskjellige smokker før babyen ville ta en. Litt ulikt hvilken fasong ungene liker. Vår unge tok den første hun fikk - flat. Jeg brukte mam smokkene lenge men leste en artikkel på nett om at det var en av de værste smokkene mht hvilke stoffer de inneholder.

Avent kom heller ikke så godt ut i den testen. Må prøve se om jeg kan finne den siden. Det var fra en norsk avis mener jeg.

Det finnes heldigvis produkter som er ufarlige feks. natursutten.dk og Bornfree flasker se purebaby.dk

Jeg vet ikke helt enda hva jeg skal velge. Forrige gang kjøpte jeg aventflasker. Vurderer nå å sette på smokker som er uten skadelige stoffer. Vi får se :)

Skrevet

Forresten på navnesutten.dk har de smokker som er garantert uten farlige stoffer. De er litt dyre, men man kan jo ønske seg de i gave feks. De har også forskjellige fasonger og str. og så er de praktiske når man kommer til barnehagealderen. Mulig det finnes en tilsvarende norsk side, men det kjenner jeg ikke til.

Skrevet

sist tok jeg bare med en fra butikken - og den gikk rett i munnen den. tror ikke det spiller så stor rolle fra eller til, alle smokkene som selges er godkjente. størrelsen på sutten variere jo veldig da. denne gangen fant jeg en smokk på apoteket fra serien chicco (som jeg sist gang var veldig fornøyd med, både flasker og innlegg) som er i hel "gummi" og har en bitteliten sutt. sist hadde jeg store ammeproblemer i begynnelsen, og var da sjeleglad for å kunne tilby en smokk (så denne gangen blir den med på sykehuset) til avlastning. heldigvis ordnet det seg med god støtte og den klassiske "mamma- vet- best" holdningen. brukte elektrisk pumpe hver andre time i et par dager og fikk stabilisert melka. den bråka voldsomt, men hadde aldri greid å bruke en håndpumpe så aktivt.

Skrevet

Chicco var forresten en av de som kom ut best i den testen. Men da jeg spurte etter den på apoteet sa de at den var utgått.......

Godkjent er jo ikke = med uten skadelige stoffer. Det er jo et hav av produkter som er fulle av hormonforstyrrende og allergifremkallende stoffer på markedet. Men det er jo selvfølgelig opp til den enkelte å ta et standpunkt i forhold til hvor mye man vil tenke på det og unngå det.

Skrevet

Nuk har de beste smokkene etter min mening, dr browns har de beste flaskene :)

Jeg var VELDIG glad for at jeg hadde ammepumpen når jeg kom hjem fra sykehuset hvertfall, men du kan jo be mannen din kjøpe til deg om du ser at du får til ammingen på sykehuset?

Skrevet

Jeg venter med smokk til etter babyen er ute. Sistemann nekte smokk fullstendig og brukte tommelen. Det synes jeg er ekkelt, og hvis denne her har så lyst å suge, så skal jeg finne en smokk den liker!

Har ikke kjøpt inn flasker, men det blir Avent hvis jeg gjør det. Har kjøpt Avent manuel pumpe (brukte den sist og var veldig fornøyd med den). Og et eller annet sted opp på loftet har jeg en Medela Mini-Electric som jeg også brukte siste gang... bare jeg klarer å finne den.

Pumpe meg mest for å øke produksjonen. Babyen fikk aldri flaske, men jeg var så redd for å miste melken at jeg pumpet meg veldig mye.

Skrevet

Det kan være en utfordring å få en liten baby til å finne "sin" smokk, men etter hvert var jeg veldig nøye på å kjøpe forskjellige smokker hele tiden. Ville ikke ha en baby som bare ville ha en type. Et mas hvis man har glemt/mistet smokken på tur og må løpe rundt i tusen butikker for å finne den rette smokken. :)

Bare et tips :) Alle mine tre har etter hvert tatt nesten alle typer smokker, og det har vært veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...