mijuni Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Er det noen som vet hva om er reglene for å beholde lappen likevell dersom man er avhengig av den i jobben??? Mannen kom akkurat hjem med bilen og ga meg begge bilnøklene....han var ikke så høy i hatten da stakkars. Kjørte i 86km/t i 60-sone. Hadde beholdt lappen på 85km/t...
Gjest Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 En kompis av meg er yrkessjåfør, han fikk ingen nåde når han mistet lappen for å ha kjørt for fort.... Heldigvis hadde han en snill sjef som gav han ubetalt permisjon de 4 mnd, istede for å si han opp.
Patetica fåkksi Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Jeg tror ikke noen får beholde lappen kun fordi de "trenger bil i jobben". Foran loven står vel alle likt?
It's all about me Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Jeg har opplevd nøyaktig det samme, blitt tatt i 86 i 60 sone. Skulle egentlig mistet den i 3 mnd, men fikk den tilbake etter 14 dager ca. Var veldig ydmyk da jeg jeg måtte gi den ifra meg. Ringe senere til den som hadde saken, men rakk ikke si så mye før han sa: "Den ligger allerede i posten den" Hva som gjorde utslaget vet jeg ikke, men han som tok lappen fra meg hadde skikkelig sympati og skulle legge inne et godt ord sa han, he he.
Tommage♀♂ Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Når man har en jobb hvor man er avhengig av lappen bør man være ekstra forsiktig og følge reglene. Ingen sympati fra hverken meg eller politi!
Gjest Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 stakkars??? nei,sorry,ingen medlidelse å få fra meg. det var vel ingen om tråkket på gassen for han ,var det vel?? mannen kjørte nesten i 90 i 60 sonen... syntes han fikk som fortjent jeg assa!!!
mumtobe09&10 Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Alle som èn når det kommer til dette ja, dessverre. Det er nok bare å belage seg på at han må klare seg uten en stund.
Gjest hovedinnlegger Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Er man avhengig av bil i jobben sørger man for å ikke miste lappen ;-) Fort å miste jobben med... Arbeidsgiver har god grunn til å si opp vedkommende. Jeg har hørt om lignende tilfeller der en fyr måtte få mora si til å kjøre ham rundt i jobben... hvis ikke hadde han mistet jobben. Kan dere få til en lignende ordning? Ellers håper jeg det er en god lærepenge for mannen din dette her... Det er en GRUNN til at vi har fartsgrenser. Dessverre er det alt for få som tenker slik. Folk tenker mer på fartsgrenser som irriterende hindre for at de ikke kan kjøre så fort det passer dem selv. Så godt er det når råkjørere blir tatt!!! Å kjøre i nesten 90 i en 60-sone er rett og slett ikke bare uhørt men også uforsvarlig.
Mor&barn Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 om han kjørte i 86 km i timen skal han beholde lappen. Grensen går der, hadde han kjørt i 87 mister han den! men nei, ingen nåde. Kan hende han ikke mister den så fullt så lenge om sjefen hans skriver en søknad. Grensen er 26 km over fra 0-70 sone og 36 km over fra 70-100! Kjører man fortere enn dette mister man lappen!
Gjest Skrevet 18. september 2008 #11 Skrevet 18. september 2008 Vel....hans egen feil..er vel visse ting som kan være formildende, og jeg vet noen som har fått begrensa kjøretillatelse, feks en lærling som mista lappen pga høy hastighet. Han fikk kjøre når han jobbet siden han var lærling i en transport bedrift.
~sjiraff~ Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 Det er ingenting som tilsier at han kan få tilbake lappen tidligere. At man er avhengig av den i jobb har ikke noe å si. Men det er lov å søke, og for noen går det greit. Broren min fikk lappen tilbake etter 2 mnd (mistet den i 6) fordi han var avhengig av den i jobb. Noe av grunnen var vel også fordi han ble tatt på vei inn i en 60-sone. Dvs at nøyaktig når målingen ble foretatt er det usikkert om han var i en 50 eller 60 sone.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 18. september 2008 #13 Skrevet 18. september 2008 Da må nok sjefen trå til å skrive søknad og legge frem bevis på at de er avhengig av han som sjåfør i jobben. En kollega av meg mistet lappen (ambulanse), og sjefen ordnet det slik at han fikk kjøre bil så lenge han var på jobb. Men han måtte hetes og bringes, fikk ikke kjøre noe som helst privat. Men det er nok ingen fasit her, kommer an på type jobb, overtredelse, sjefen og de som behandler saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå