Gå til innhold

"NYT den siste tiden"?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med at "ALLE" sier "nyt den siste tiden før bebisen kommer" akkurat som om det er et hælvette å få bebien i hus?? Syntes ikke dette er en særs koselig ting å si, men likevel sier "alle" det.. gleder meg såååå mye til hun kommer, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal nyte tiden uten henne... Hmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh.. jeg er så enig med deg.

Er jo absolutt ikke noe hyggelig at folk sier slikt - klart vi gleder oss veldig til babyen kommer!

Vi har også fått masse tilbud om barnevakt vi da - litt tidlig syntes jeg. Jeg har jo ikke fått holdt babyen min i armene engang, og nå skal folk begynne å "avlaste meg". Den følelsen jeg sitter med nå er at når vesle jenta kommer så skal jeg "aldri gå fra henne, bare sitte samme med henne hele tiden å bare nyte hvert sekund!!"!!

Skrevet

Tja. Er det ikkje bare ein måte for folk å seia at dei håpar du har gode dagar også *før* babyen kjem, sjølv om ein jo gler seg til å helsa på han/ho?

Mao: gjer kjekke ting før fødsel om du orkar, for ein del av tinga ein kan gjera før barnet kjem, er vanskelege å finna tid til når ein har eit spebarn å ta seg av (kino, konsert, besøk osv).

Sånn tolkar i alle fall eg det - trur ikkje folk prøver å seia at det fælt å få unge eller noko, bare at ting blir annleis då.

:o)

Skrevet

Tror nok ikke de mener det slik. Jeg kjenner at det er vanskelig å kun nyte disse fridagene. Har slik trang til å ordne og styre i huset og masse annet. Kanskje de mener at man skal kose seg også i disse siste ukene med permisjon før fødselen. Det blir en stund til at man har denne friheten igjen.

Men barnevakt har man ikke behov for på en stund om man skal amme (går ofte ikke mer enn 2 timer mellom hvert måltid i starten).

Skrevet

Men ærlig talt, det er jo bare godt ment! Klart vi gleder oss til at barnet kommer, men spesielt hvis man er førstegangsfødende innebærer det jo en stor forandring. Jeg passer på å gjøre ting det kan ta tid før jeg får gjort igjen - gå på kino og teater, gå ut å spise med samboeren, konserter osv.

Og hvordan kan dere ta dere nær av at noen tilbyr dere en tjeneste som barnevakt?? Dere trenger jo ikke benytte dere av det de første månedene! Det er mange som ikke har tilgang på barnevakt i det hele tatt.

Regner med at det er hormonene som har gått litt i fistel her, jenter...

Skrevet

hehehe.. jeg tror absolutt ikke folk mener noe vondt med det altså. Ikke i det heletatt, var bare å få ut litt frustrasjon og det hadde jo å vært hyggelig om noen sa "Du gleder deg nok veldig nå til babyen kommer tenker jeg, men husk å nyte tiden nå også for det er lenge til du kan slappe av når du vil igjen" osv osv osv isteden! =)

Men jeg gleder meg!

Nyter dagene, og prøver å få ferdig huset. Det er absolutt ikke helt klart til babyen skal komme ennå.. så veldig trag til å ordne alt om dagen jeg å!

Og i helgen skal jeg få med meg min kjære ut på fridays å spise spareribs å dra på kino - så skal vi nyte en date til sammen før vesla kommer =)

Skrevet

Jeg oppfatter ikke det som om de mener d blir stress og negativt når babyen kommer, men at man skal nyte den siste tiden som gravid fordi man kommer til å savne d å gå gravid.. sånn har jallefall jeg oppfattet d=)

så jeg nyter den siste tiden, big time, fordi jeg koser meg sjikkelig med magen, hennes spark og bevegelser, og d at JEG får masse oppmerksomhet:p pluss jeg nyter jo klart å ha tid til å rekke alt, og ordne til med dilling og dalling til å gjøre klart til snuppa mi kommer, men jeg GLEDER meg jo mest til hun kommer, er jo såå nyskjerrig på hvordan hun ser ut, hvordan hun er, hvordan JEG er, hvordan vi blir som familie, gi henne masse masse kjærlighet, osv, men nå nyter jeg den siste tiden altså til å gjøre alt klart for henne, og til å kunne sove når d passer meg, og dusje når d passer meg...:)

Skrevet

jeg tror de sier det litt ironisk, særlig de som har barn. det er selvfølgelig mange gode dager, men også mange hektiske og slitsomme dager, når man får barn.

tiden hvor man var to og kunne gjøre som man vil og ønsker til enhver tid er over, nå er det den lille og dens døgnrytme som teller

barnet får tenner, det blir sykt...og det er masse slikt de sikter til føler jeg. Det at det nå er et lite barn som trenger fokus og ikke du selv

- jeg tar det ikke negativt opp iallefall, når noen sier slikt til meg - men mer som en "nå blir dere tre" - klapp på skulderen

Jeg har 20 dager igjen, og er i bedre form nå enn jeg noen gang har vært i svangerskapet mitt - så jeg skal nyte den siste tiden ;o)

Lykke til med fødselen alle sammen

Skrevet

Folk som har barn selv snakker jo ofte litt av erfaring når de sier dette, og jeg mener så absolutt at når man er høygravid og fødeklar så bør man nyte tiden. Å få en baby i hus er det beste som har skjedd meg, men det er ikke mye tid for deg selv du får. Ikke har man kroppen for seg selv heller, for folk kommer til å spør å grave like mye om vekt og kropp, fokus bort fra magen og over på pupper, amming osv.

Kan ikke si at dette skjer alle, men har skjedd med mange flere enn meg selv;)

Jeg vet at jeg har sagt titt og ofte at mine gravide venninner må nyte den siste tiden, ikke fordi det er ille å få barn men fordi man gårfra å være en kvinne til å bli en mamma.

Skal slenge inn en historie som beskriver dette...nydelig historie synes jeg, og beskriver mye om hva du går igjennom som mamma.

Tror ikke noen mener noe negativt med den kommentaren, men det vil du nok se når babyen er ute:)

Skrevet

Selvsagt gleder jeg meg til alt er overstått og den lille er her hos oss... Men jeg skjønner det med at man bør nyte den siste tiden man er alene sammen. Nå bestemmer vi selv når vi vil spise, når vi vil sove, om vi vil på kino, om vi vil sove til 12 i helgene - vi kan faktisk bare være kjærester, selv med stor mage! Det blir nok en stund til vi får til å gjøre alt dette igjen. Huset får jo en ny sjef, og alt blir på barnets prinsipper. Jeg sier ikke at dette er en dårlig ting, absolutt ikke, sånn er det jo å bli foreldre! Men disse "siste" ukene som "bare" kjærester, ikke foreldre, synes jeg er fine. Dessuten er jo mini hos oss allerede, noe han/hun fint formidler gjennom masse sparking og styr, som vi begge koser oss mye med! :)

Skrevet

finner selvsagt ikke denne historien nå da...

Skrevet

Er ikke altid like lett å nyte dagene nei, man går jo mest å venter på å få den lille i hus. Men det folk mener er vel at nå må du lese eller sove lenge osv. - for slike ting blir det ikke tid til. Er vel av erfaring at noen sier at man skal nyte tiden, siden de selv husker at man etterhvert kan komme til å savne noen ting man kunne gjøre før man fikk baby.

Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID!
Skrevet

Jeg forstår godt at folk sier slik til førstegangsfødene!

De vet nemelig ikke hva de går til, jeg tenkte som mange andre førstegangsgravide at jeg kom til å sitte ved sengen hennes hver kveld og se på mens hu sov og bare nyte den lille skapningen...vel ting blir litt annerledes enn det, som regel er du bare glad for og få tatt igjen litt tapt søvn når babyen sover osv...:)

Dessuten vet du jo aldri hva slags barn du for, tenk på de som for kolikk barn...grining 24/7...det beste er vel å nyte denne tiden for det den er, og ikke tenke så mye på hva som skjer når babyen kommer..for det vet man aldri:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...