Gå til innhold

Hvorfor stinker enkelte av klærne svette!!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj! Har tatt på meg en helt ren topp i dag og to minutter etter stinker det svette under armene(hærlig)! Har opplevd det med noen andre topper/gensere jeg har også. Jeg bruker deo og er normalt renslig, og jeg lukter aldri svette ellers, ikke engang når jeg har trent. Har hørt at gammel svette lukter og ikke ny, men denne toppen er jo nyvasket på 40 grader. Hvorfor?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper det er en akrylgenser? :)

Akryl nytter ikke å vaske om det først har kommet svettelukt, dessverre. Kan gjelde annet syntetisk materiale også, men tror akryl er verst.

Skrevet

Enkelte stofftyper lukter mer enn andre, syns jeg - husker ikke om det er rene polyester som lett tar til seg lukt eller hva det var. Og den luktet ikke noe før du tok den på deg (altså ikke forsvunnet helt i vask)?

Skrevet

Jeg luktet ikke under armene på toppen, for jeg reknet med at den var ren=) Ser at den er 100% bomull.

Skrevet

Har selv en genser som det lukta svette av selv om den var nyaska på 40 grader.

Da jeg vasket den på 60 derimot, ble all lukt borte:)

Skrevet

Du må vaske den på 60 grader innimellom.

Skrevet

Her hjelper det ikke å vaske på 60 grader, flekkfjerner derimot fungerer!

Skrevet

ikke alle klæe tåler 60 grader selv om det er det beste middelet, men jeg har med hell benyttet Zalo antibakteriell mot slikt. Og det funket bra!! Treningstøy burde egentlig tåle 60 grader mener jeg, men det gjør det sjelden. Men zalo ( vanlig også) er jo uansett et supert flekkfjernemiddel også!!

Skrevet

Det kan også være fargestoffene, sort er mere vanlig. Legg den i eddikkbad et par timer og vask den på nytt. Pleier å fungere.

Skrevet

Adrenalin svette er nesten umulig å fjerne, har noen skjorter det ikke forsvinner på. Trist men sant :o(

Skrevet

Lukter det annerledes? Syns nemlig jeg følte en eim av kattetiss på en av t-skjortene mine, kan det være det?

Skrevet

hehe, jeg husker ikke helt, for jeg synes jeg lukter kattetiss bestandig ute. Kan dessverre ikke ta en lukt for den er kastet - heldigvis;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...