Gå til innhold

Hvordan skal en spisemoden avocado se ut????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på butikken nettopp for å bl.a kjøpe avocado som jeg skal la lillemor smake idag (hun er 4 mnd). Men jeg trodde kanskje de bare hadde spisemodne frukt og grønnsaker jeg da! I hvert fall hadde de avocadoer som var alt fra knallgrønn til brun-lilla.... Kjøpte 2 brune jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal gi litt etter da du klemmer på de. Så skal kjøttet være grønt (ikke brunt) og mykt da du deler den opp.

Skrevet

Kjenner mer på dem, jeg - er de knallharde så er de som regel ikke helt klare. Og som oftest er de som er passelig mye mer brune enn grønne (selv om jeg har opplevd unntak).

Skrevet

...passelig myKe...

Skrevet

Innmaten var lysgrønn helt ytterst i kantene og mer lysgul (litt blekgul) på resten. Smakte jo ingenting, kjedelig smak. Kan hun bli dårlig om den skulle være litt overmoden?

Skrevet

Er den dårlig så er den brun. Avkoado smaker kanskje ikke veldig spennende, men bland det med banan, da blir det godt :o)

Avkoado er kjempe sunt, så det er bra barnemat.

Skrevet

Lag mos med banan og avokado.. Jenta mi elska det da hun var lita...

Skrevet

Okei, det skal jeg prøve! Så dem kan få banan allerede som 4 mnd altså?

Skrevet

Hvor mye tror dere jeg kan gi henne i starten?

Skrevet

Hun er ikke mer enn 4 mnd? Da hadde jeg startet med bare en ting om gangen, enten avocado eller banan. Mos godt. Bananen bør være veldig moden og myk.

Klarer seg nok med ett par skjeer ved første forsøk så øker du litt etterhvert.

Skrevet

Takker for svar:-)

Da skal hun få 2-3 ts avokado hvis hun liker det! Bananene var visst litt grønne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...